duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 ianuarie, 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat mai multe licitații pentru electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (granița cu Ungaria). Cele patru loturi care fac obiectul investiției au o lungime totală de circa 166 de kilometri, valoarea estimată a contractelor de proiectare și execuție fiind de 7,6 miliarde de lei, reiese din datele publicate în SEAP.

Loturile 1 și 2, respectiv Cluj – Aghireş şi Aghireş – Poieni, au o valoare financiară estimată a contractelor de 1,5 miliarde de lei fiecare. Lotul 3, Poieni-Aleșd are o valoare estimată de 2,2 miliarde de lei, iar Aleșd-Frontieră – 2,4 miliarde de lei.

Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Obiectivul general al contractelor este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea unor obiective specifice precum:

  • creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare);
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
  • facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;
  • montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: şase luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, 60 de luni pentru perioada de garanţie a obiectivului.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: