Analiză

Cum ratează România șansa de a deveni hub regional pe piața gazelor naturale: TAP se mișcă mai repede decât BRUA

Șansele României de găzdui  un hub regional pe piața gazelor naturale sunt pe cale să fie compromise, atâtea cât mai erau, căci resursele din regiunea… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Pedeapsă cu închisoarea pentru întârzieri mari la plata taxelor reținute la sursă și pentru evaziune: Proiect depus de ministrul Finanțelor

Ministrul Finanțelor a înregistrat la Senat un poriect pentru modificarea Legii 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale și pentru creșterea ratei de colectare la… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Parlamentul UE a desemnat echipa ce va negocia șefia Parchetului European

Parlamentul European și-a desemnat joi noua echipă pentru negocierea, cu Consiliul UE, a poziției de procuror-șef european. Mandatul celor trei europarlamentari este de a obține… Mai mult

12.09.2019

Chestiunea

Creșterea puterii de cumpărare a salariilor se menține la peste 10%, productivitatea muncii la +0,2%

Conform datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna iulie 2019 a fost de 5.091 lei, cu 0,7% mai mic faţă de luna… Mai mult

12.09.2019

Cronicile

Firme din Turcia modernizează 28 de km de cale ferată pentru 615,7 milioane euro – contract atribuit de CFR SA

de Vladimir Ionescu , 23.1.2019

CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsectiunii Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara, cu suma de 2.850.163.157 RON (aproximativ 600 milioane de euro).

Cu toate că oferta cea mai mică a aparținut consortiului RailWorks (la fel ca si in cazul contractului de reabilitare al subsectiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara), oferta turcilor pentru Apata – Cata, mai scumpa cu 27 milioane euro, a fost desemnata castigatoare.

Potrivit clubferoviar.ro, la la licitatia din aprilie 2018, pentru modernizarea subsectiunii Apata – Cata, au fost depuse sase oferte:

  • Asocierea  Rail Works
  • Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.
  • Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., activ Group Management SRL
  • Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS
  • Asocierea Strabag AG- Strabag SRL
  • Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei, fara TVA (615,7 milioane euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsectiunea Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara, este situata pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta, iar modernizarea acestei subsectiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Modernizarea sectiunii Apata – Cata contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighisoara – Brasov, prin cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, cresterea sigurantei feroviare, facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului, imbunatatirea gradului de confort oferit calatorilor in statiile de cale ferata.

Proiectul de modernizare pe aceasta sectiune cuprinde o gama variata de lucrari feroviare precum infrastructura, suprastructura, lucrari de arta – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare si energoalimentare, telecomunicatii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronica si ETCS nivel 2) si lucrari de constructii civile in statii.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 23.1.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Cristian Grosu / Criza care urmează și percepția ei

Cristian Grosu

Scurt, că altfel –  dată fiind tema – ar fi o impietate: Contextul, criza care vine pentru România și săptămâna de ceață. Mai întâi, săptămâna… Mai mult

Stiri

Piața recuperează: Cursul la 4,75 lei/euro, după o săptămână de depreciere accentuată

Adrian N Ionescu

Euro se menține pe tendința de depreciere substanțială declanșată săptămâna trecută, ajungând luni dimineață la un nou maxim al ultimelor trei luni, de 4,7536 de… Mai mult

Stiri

Producția de electricitate – aproape de minimele ultimilor 20 de ani. Hidroelectrica, obligată să acopere problemele sistemului

Adrian N Ionescu

Hidroelectrica s-a văzut nevoită să crească de aproape trei ori producția în primele ore ale zilei de luni, după ce sistemul energetic s-a apropiat din… Mai mult

Europa

Paradox: Numărul mașinilor diesel a crescut în UE cu 74% față de 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen

Iulian Soare

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu 2016, anul în care… Mai mult

Europa

Agenția de turism Thomas Cook a intrat în insolvență

Vladimir Ionescu

Thomas Cook, cea mai veche agenție de turism din lume, cu o istorie de 178 de ani, a intrat luni în insolvență, transmite presa internațională.… Mai mult

Stiri

Benny Gantz a obţinut susţinerea pentru formarea unui nou guvern în Israel

Iulian Soare

Partidul israelian ”Lista arabă unită” (Joint List) a decis să îl susţină pe fostul şef al Statului major al armatei, Benny Gantz, pentru formarea unui… Mai mult

Stiri

Avertisment OMM: 2015-2019, cel mai călduros cincinal din istoria înregistrărilor meteorologice

Vladimir Ionescu

Intervalul 2015-2019 reprezintă cea mai călduroasă perioadă de cinci ani din istoria înregistrărilor meteorologice, începute acum 150 de ani, potrivit Organizaţiei Meteorologice Mondiale (OMM), transmite… Mai mult