luni

29 aprilie, 2024

15 martie, 2024

Comisia Europeană a aprobat 204 milioane de euro nerambursabili din Fondul de Modernizare pentru înlocuirea unor locomotive vechi din România. Banii au fost obținuți pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice în transportul feroviar din România.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunţă asigurarea finanţării nerambursabile europene din Fondul de Modernizare a propunerii de investiţie: Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficienţa energetică în sectorul transporturilor, material rulant durabil pentru serviciile de lung parcurs. Decizia, confirmată în conformitate cu prevederile art. 10d(6) din Directiva 96/61/EC, de către Banca Europeană de Investiţii (BEI), prevede asigurarea finanţării în valoare de 204 milioane euro”, a anunțat ARF.

Proiect cu data de finalizare 2007 – 9 trenuri de lung parcurs și 23 de locomotive electrice

Propunerea de investiţii vizează un proiect de anvergură pentru perioada 2024 – 2027 şi se referă la înlocuirea unor locomotive vechi cu material rulant nou, respectiv nouă trenuri interregionale de lung parcurs şi 23 de locomotive electrice.


Obiectivul principal al investiţiei îl reprezintă îmbunătăţirea eficienţei energetice în transportul feroviar din România şi este în concordanţă cu ţintele Planului Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice (PNIESC) pentru România, ce prevede măsuri susţinute de modernizare a transportului public urban şi a căilor ferate şi care pot contribui semnificativ la reducerea consumului final de energie în transport.

Finanțarea totală obținută în ultimul an de UE pentru achiziția de trenuri – 700 mil. euro, fără rambursare

Suma de 204 milioane de euro se adaugă celor 470 milioane de euro atrase de MTI în octombrie 2023 pentru finanţarea proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin intermediul eficienţei energetice în sectorul transporturilor – material rulant sustenabil”, care a vizat achiziţia a 62 de trenuri electrice, contract semnat la finele anului trecut cu producătorul polonez PESA.

Proiectul a fost finanţat, de asemenea, din Fondul de Modernizare şi se va finaliza în 2027, urmând să contribuie la sprijinirea utilizării tehnologiilor cu emisii reduse de carbon în transportul feroviar, prin îmbunătăţirea transferului modal care va asigura reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, în conformitate cu obiectivele Comisiei de reducere a impactului asupra mediului şi de îmbunătăţire a eficienţei energetice.

„Vorbim de aproximativ 700 de milioane de euro în total, 100% finanţare UE. Noi plătim de la buget doar TVA şi eventualele creşteri de costuri”, a precizat, pentru Agerpres, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.


Fondul de Modernizare este unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziţii juste din punct de vedere social către o economie verde.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: