Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transporturilor să demită conducerea CNAIR. În susținerea cererii, Asociația a dat publicității un bilanț al realizărilor din anul 2017 al acestei companii ce are în responsabilitate dezvoltarea infrastructurii românești, care pe scurt arată astfel: 0 km de autostrăzi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum național finalizați în 2017.
”Dezastru pe toate planurile la bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, este concluzia Asociației Pro Infrastructură.
Poziția oficială a asociației, transmisă și ministrului Transporturilor, este:
În afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava și Margina dat în circulație pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat încă din decembrie 2016, compania condusă de directorul general interimar Ștefan Ioniță nu este în stare să deschidă traficul până la sfârșitul anului curent nici macăr pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeș-Turda loturile 3 și 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate și interpretarea viciată a Regulamentelor de Recepție nu reflectă decât o profundă incompetență managerială și o batjocură la adresa tuturor cetățenilor care își pun zilnic viața în pericol pe drumuri naționale uzate fizic și moral.
Mai mult decât atât, „închiderea” coridorului de autostradă Sibiu-Nădlac (A1) este și ea amânată pe termen nedefinit datorită performanțelor dezastruoase în tratarea problemelor rămase pe secțiunea Lugoj-Deva. Deși directorul general CNAIR Ștefan Ioniță a promis în fața Ministrului Transporturilor că în luna noiembrie cel târziu vor fi lansate la licitație tunelurile lipsă aferente lotului 2, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum. De asemenea, deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii este pusă și ea în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR refuză să plătească antreprenorului lucrările suplimentare executate prin realizarea descărcării (semi-nodului) de la Holdea.
Dezastrul continuă și pe proiecte de Variante de Ocolire, unde contracte semnate de ani de zile și anunțate că vor începe în acest an se amână pentru anii următori (centurile Satu Mare, Rădăuți, Beiuș-Ștei), cele aflate în execuție au bătut pasul pe loc (Târgu Jiu, Mihăilești, București, Tecuci), cele anunțate că vor fi deblocate au rămas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iași), iar unele chiar fac pași înapoi, spre reziliere (Târgu Mureș).
Marile performanțe din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde „ridicate pe SEAP”. Din păcate, aceste performanțe sunt iluzorii, fiind vorba de coloși cu picioare de lut! Lansarea de licitații pe studii de fezabilitate vechi, incomplete și fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite, sunt doar un alt praf în ochi aruncat cetățeanului care speră să circule pe o infrastructură rutieră demnă de secolul XXI. Procedurile de licitație lansate sunt TOATE amânate în repetate rânduri și unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătorești, precum în cazul drumului expres Craiova-Pitești.
Pe baza acestui bilanț de „performanțe” aferente anului 2017 și în scopul de a nu înregistra în 2018 un nou an pierdut pentru dezvoltarea infrastructurii vitale a României, Asociația Pro Infrastructură solicită Ministrului Transporturilor, domnul Felix Stroe, demiterea de urgență a conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și înlocuirea acesteia cu profesioniști capabili să reducă dimensiunea dezastrului măcar în ceasul al 12-lea.