Analiză

Sectorul de transport – oportunitatea insuficient exploatată pentru echilibrarea contului curent

România s-a situat anul trecut pe locul 5 între statele membre UE, în ceea ce priveşte ritmul de creştere a transportului de mărfuri, potrivit datelor… Mai mult

27.11.2018

Chestiunea

Fiscalitatea 2019 / Dacă nu puteți nici măcar lucrurile basic, lăsați-o așa, încurcată: Nu luați lumea prin surprindere și anul viitor

Chiar știi. Experiența naște, în mintea antreprenorului și managerului român, o întrebare simplă în fața spectacolului de improvizații și măsuri disperate de pe scena administrației:… Mai mult

26.11.2018

Analiză

Consumul individual efectiv, criteriu de aderare la euro? Consum cu ce?

Potrivit indicatorului de consum individual efectiv (prescurtat AIC, de la Actual Individual Consumption în lb.engleză) România a ajuns în 2017 la 68% din nivelul de… Mai mult

26.11.2018

La obiect

IMM-urile: o hartă a specificului românesc desenată de UE

IMM-urile din România generează jumătate din valoarea adaugată şi aproape două treimi din locurile de muncă din economia „non-financiară”. În perioada 2013-2017, valoarea adaugată a… Mai mult

25.11.2018

Cronicile

Capital Economics & EGR: Guvernele României şi Ungariei şi-au epuizat politicile de relaxare fiscală. Nota de plată

de Adrian N Ionescu , 6.2.2018

FOTO: The East Central European Center

Creşterea deficitelor bugetare din România şi Ungaria semnalează faptul că politicile fiscale relaxate ale guvernelor acestora vor lua sfârşit în 2018.

Creşterea economică va încetini, rapid în cazul României, în absenţa stimulentului, potrivit unui raport capital Economics.

Efectul creşterii deficitelor fiscale va fi creşterea costurilor de finanţare şi, respectiv, pierderea oportunităţilor de apropiere a randamentelor la titlurile de stat de cele ale bundurilor germane, considerate repere principale pe piaţă, potrivit Erste Group Research.

„Bugetele României şi Ungariei par să se bazeze pe prognoze exagerat de optimiste (de creştere economică)“, spune raportul capital Economics. Analiştii citează prognoza de creştere de 5,5% a economiei româneşti, pe care Guvernul Român şi-a construit bugetul.

Întretimp, Comisia Naţională de Prognoză din România a avansat o estimare şi mai optimistă, de 6,1% pentru 2018.

„În cel mai bun caz, politica fiscală în cele două ţări ar putea fi neutră în acest an, dar dacă prognozele se vor dovedi într-adevăr prea optimiste, fiscalitatea se va înăspri”, după ce guvernele au setat deficitele bugetare imediat sub limita maximă de 3% admisă de Tratatul de la Maastricht, potrivit sursei citate.

Şi Polonia are prevăzut un deficit bugetar de aproape 3%, dar are o colectare a veniturilor mult mai puternică. Polonia ca şi Cehia, al cărei deficit bugetar este aproape 0 (!) îşi pot permite să continue relaxarea fiscală, spune capital Economics.
graf

Nota de plată

Performanţa fiscală se va vedea în costul finanţării. Randamentele titlurilor de stat cehe ar putea creşte doar puţin. „Ne aşteptăm ca, la sfârşitul anului 2018, randamentele titlurilor Cehiei pe 10 ani să se păstreze la aproximativ 2%”, spun analiştii de la Erste Group Research.

Diferenţa randamentelor la titlurile poloneze pe 10 ani faţă de bundurile germane ar urma „să rămână stabilă, înte 280 şi 300 de puncte de bază (sutimi de procent)” (…) chiar au crescut mai devreme decât de era de așteptat la 3,5%.

România, însă, și-ar putea vedea titlurile pe 10 ani la o diferență de randament de 410 – 430 de puncte de bază, în creștere de la nivelul actual de 370 de puncte. România „riscă să piardă beneficiul sentimentului favorabil pentru piețele emergente”, de care s-a bucurat, încă, la ultima emisiune de eurobonduri, potrivit Erste Group Research.


Erste Group Research remarcă la rândul său, spațiul îngust pe care îl are la dispoziție Guvernul României pentru a menţine scăzute costurile sale de finanţare.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 6.2.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Ședința CSAT a fost suspendată și se reia pe 19 decembrie

Razvan Diaconu

Şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a fost suspendată marţi, după mai mult de patru ore de discuții, urmând ca subiectele aflate pe… Mai mult

Stiri

Călin Popescu Tăriceanu: Nu am fost informat despre OUG pentru Codurile penale

Razvan Diaconu

Președintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, spune că nu a fost informat despre intenția Guvernului de a da o ordonanță de urgență pentru modificările aduse Codurilor… Mai mult

Stiri

Parlamentul European cere Consiliului UE să decidă ”rapid” primirea României și Bulgariei în Schengen. O rezoluție similară a mai fost votată cu 7 ani în urmă

Iulian Soare

Parlamentul European a adoptat marți o rezoluție prin care solicită Consiliului UE ”să adopte o decizie rapidă și afirmativă” în ceea ce privește includerea României… Mai mult

Stiri

Renault numește un nou director general la Automobile Dacia

Vladimir Ionescu

Groupe Renault a anunţat, marţi, numirea actualului director executiv al Uzinei Vehicule Dacia, Christophe Dridi, în funcţia de director general al Automobile Dacia şi al… Mai mult

Stiri

5 motive pentru care Guvernul nu poate emite OUG de modificare a codurile penale – argumentele judecătorului Cristi Danileț

Vladimir Ionescu

Judecătorul Cristian Danileț enumeră, într-o postare pe pagina sa de Facebook, cinci motive datorită cărora Guvernul nu poate da OUG doar pe articolele constituționale dintr-o lege.… Mai mult

Europa

Ford începe concedierile în Germania după ce a renunţat la fabricarea modelului C Max

Vladimir Ionescu

Ford a început negocierile cu reprezentanţii angajaţilor la fabrica din Saarlouis (Germania) privind concedierile consecutive deciziei de a renunţa la fabricarea modelului Ford C-Max. „Putem… Mai mult

Stiri

CCR: Legea privind prescrierea conflictului de interese după 3 ani de la faptă nu respectă tehnica legislativă

Vladimir Ionescu

Textul Legii privind prescrierea conflictului de interese după trei ani de la faptă “este deficitar din punctul de vedere al tehnicii legislative, ceea ce conduce… Mai mult