5 septembrie, 2024

Producătorul suedez de automobile Volvo Cars a anunțat reducerea marjelor de profit și a veniturilor pentru a doua oară în acest an la doar o zi după anunțul privind amânarea obiectivului ca din 2030 săm fabrice doar mașini electrice.

Scăderea cererii de vehicule electrice, parțial din cauza lipsei de modele accesibile ca preț, precum și efectele taxelor vamale impuse de UE, SUA și Canada la importul mașinilor electrice fabricate în China au făcut condițiile de piață din ce în ce mai dificile pentru producătorii de automobile.

Volvo Cars, care este deținută în majoritate de compania chineză Geely, și-a redus ținta pentru marja de profit operațional, excluzând întreprinderile mixte și participațiile, la 7-8% de la peste 8%.


De asemenea, a diminuat obiectivul de vânzări de 550-600 de miliarde de coroane suedeze (53,5-58,4 miliarde de dolari), spunând în schimb că se așteaptă să depășească pe segmentul pieței auto premium.

Acesta a citat „o complexitate crescută, în special în ceea ce privește comerțul global și tarifele”.

Este pentru a doua oară într-un an când Volvo modifică obiectivele de profit și venituri, după ce s-a îndepărtat în ianuarie de la ținta de EBIT anual de 8-10% și de vânzări de 1,2 milioane de mașini anual până la jumătatea deceniului, anunțate pentru prima dată în 2021. .

„Obiectivele pe care le anunțăm astăzi ne consolidează și mai mult angajamentul de a genera valoare ca afacere, rămânând în același timp fideli scopului nostru”, a declarat directorul general Jim Rowan. „Așa cum am mai spus – afacerile nu sunt un joc al perfecțiunii, ci se referă la progres și adaptare continuă”, a adăugat el.


Acțiunile Volvo Cars au crescut cu 3%, după ce au scăzut miercuri cu 4%, când compania a anunțat ratarea obiectivului de vânzare a mașinilor electrice. Până în prezent, acțiunile au scăzut cu 10%.

Volvo își schimbă strategia privind vehiculele electrice

Volvo se aliniază altor mari producători auto ca Mercedes-Benz Group şi Volkswagen care au anunţat anterior o schimbare în strategiile lor privind vehiculele electrice.

„O maşină electrică oferă o experienţă superioară de condus şi creşte posibilităţile de utilizare a tehnologiilor avansate care îmbunătăţesc experienţa generală a clienţilor. Cu toate acestea, este clar că tranziţia către electrificare nu va fi liniară, iar clienţii şi pieţele se mişcă cu viteze diferite de adoptare”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo Cars, într-o declaraţie scrisă”, a spus Jim Rowan.

„Suntem pragmatici şi flexibili, păstrând în acelaşi timp o poziţie de lider în industrie în ceea ce priveşte electrificarea şi durabilitatea”, a spus el.

Ponderea mașinilor hibride și electrice în total vânzări a fost de 48%

Volvo Cars a declarat că ponderea maşinilor complet electrice din gama sa a fost de 26% în al doilea trimestru al anului 2024, menţionând că acesta este cel mai înalt nivel între producătorii auto premium.

Potrivit companiei, cota sa de vehicule electrificate, referindu-se la vehiculele electrice şi hibrizii plug-in, a reprezentat 48%.

Subliniind provocările cu care se confruntă ambiţiile sale de electrificare, Volvo Cars a spus că a avut loc o lansare mai lentă decât se aştepta a infrastructurii de încărcare, o retragere a stimulentelor guvernamentale pe unele pieţe şi o incertitudine suplimentară determinată de tarifele recente pentru vehiculele electrice pe diferite pieţe.

Volvo Cars a spus că aceste evoluţii arată că trebuie să existe „politici guvernamentale mai puternice şi mai stabile” pentru a sprijini tranziţia de la combustibilii fosili.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: