marți

13 august, 2024

8 august, 2024


Cea mai mare piață europeană de autovehicule, Germania, a înregistrat o scădere a vânzărilor de vehicule electrice cu 37% în iulie față de aceeași lună a anului trecut. Vânzările de vehicule electrice se află în declin în întreaga lume, iar Berlinul a decis sistarea subvențiilor de la sfârșitul anului 2023.

În Germania, înmatriculările de mașini noi electrice au scăzut la 30.762 de unități în iulie, arată cele mai recente date ale Autorității Federale de Transport Auto din Germania.

Iulie a marcat cea mai mare scădere în termeni anuali a vânzărilor de vehicule electrice după ce guvernul federal a sistat plata subvențiilor pentru achizițiile de vehicule electrice în decembrie 2023.


În timp ce vânzările de EV s-au prăbușit, piața auto în general a rămas relativ stabilă. Înmatriculările de mașini noi pentru transportul pasagerilor pe benzină au crescut cu 0,1% în iulie, iar vânzările de mașini diesel au crescut cu 1,4%, comparativ cu iulie 2023.

Vânzările Tesla se prăbușesc în Germania

Înmatriculările mărcii Tesla au scăzut cu 36,7% în iulie, comparativ cu aceeași lună a anului 2023, și a fost printre mărcile străine cu cele mai proaste performanțe din Germania. Renault, Hyundai și Fiat și-au văzut și ele vânzările pe piața germană în scădere în iulie, comparativ cu anul anterior.

Cererea de vehicule electrice s-a diminuat vizibil în ultimul an, producătorii auto consacrați din SUA, Germania și Franța confruntându-se cu o supracapacitate de producție a vehiculelor electrice (EV).

La începutul acestui an, vânzările de EV în Statele Unite au scăzut pentru prima dată de la debutul Covid în 2020.

Supraproducție de EV


Cu vânzări de vehicule electrice mai scăzute decât așteptările, marii producători de automobile din SUA și Europa își reduc producția și își regândesc obiectivele ambițioase de vânzări de vehicule electrice.

Creșterea îngrijorărilor cu privire la costurile de capital pentru vehiculele electrice, incertitudinile legate de alegrile din acest an, în special în SUA, și lipsa de stații de încărcare rapidă sunt cei trei factori cheie care încetinesc producția vehiculelor electrice, a declarat analistul Goldman Sachs Research Kota Yuzawa în mai.

Scăderea vânzărilor globale de vehicule electrice a afectat anul acesta și profiturile majorilor producători de baterii pentru vehicule electrice.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România continuă să accelereze consumul – ca factor esențial de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: