marți

26 septembrie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 ianuarie, 2023

În 2022, brandul Renault, responsabil pentru două treimi din vânzările grupului auto, a fost al treilea brand european pe segmentul vehiculelor electrice, cu vânzări de 228.000 unități, un avans de 12% faţă de 2021, potrivit datelor companiei.

La nivel global, producătorul auto francez Renault a anunţat că vânzările brandului său principal au scăzut în 2022 pentru al patrulea an consecutiv, la 1.466.729 de unități, excluzând Rusia, un declin de 9,4% faţă de anul precedent, informează Reuters.

Grupul Renault, care a avut o evoluție mai slabă decât a celor mai mulţi rivali în timpul crizei provocate de COVID-19 şi de perturbările din lanțurile de aprovizionare, este în mijlocul unui plan de redresare, menit să majoreze profiturile.


Cota sa globală de piaţă s-a diminuat la 4% în 2022, de la 4,5% în 2021.

Vânzările în Europa

Compania a informat, printr-un comunicat, că din cele 1.466.729 de vehicule vândute anul trecut de brandul Renault, 832.605 unități au fost livrate în Europa şi 634.124 în afara continentului. 43% din vânzările în afara Europei se datorează performanței puternice din America Latină (8%), Turcia (23%) şi Maroc (11%).

Cota de piață a Renault în Europa s-a restrâns cu 0,7 puncte procentuale în 2022, până la 6,4%, dar a înregistrat progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare – piața electrificată în creștere, segmentul C, piața de retail și segmentul vehiculelor utilitare.

Pe piața europeană de vehicule utilitare, Renault a ajuns pe locul doi, cu o cotă de piață stabilă de 14,4%.


Anul trecut, Renault și-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV și Noul Master EV pentru a răspunde așteptărilor clienților și în conformitate cu ambițiile sale de electrificare.

Totodată, Renault ocupă poziția de lider în segmentul furgonetelor mici și locul doi în segmentul van-urilor medii/mari.

„Echipa a îndeplinit prioritățile noastre cheie: creșterea pe piața electrificată, pe segmentul C și pe piața de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect așteptărilor clienților și ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piața electrificată”, a declarat, în comunicat, directorul de operațiuni al mărcii Renault, Fabrice Cambolive.

Modelele electrificate au prins avânt

În 2022, Renault a devenit al treilea brand electrificat (pe piața VP) cu 228.000 de vehicule vândute, cu 12% mai mult față de 2021.

În conformitate cu ambițiile sale de a obține cel mai ecologic mix de pe piața europeană  până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault și-a majorat ponderea vehiculelor electrificate cu aproape 10 puncte procentuale față de anul precedent.

Gama E-Tech (motorizări electrice și hibride) reprezintă în prezent 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piață este de 31%.

Cum au evoluat vânzările Renault pe piața românească

Renault a înmatriculat anul trecut în România 11.672 de vehicule, pe o piaţă în creştere cu 3,7%, înregistrând o cotă de 8,1%, în urcare cu 0,8 puncte procentuale faţă de 2021.

Astfel, producătorul auto a ocupat a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2022.

Conform sursei citate, Renault a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022 versus 29% în 2021.

La această evoluție a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric şi continuarea poveștii de succes Arkana, model lansat în 2021.

Principalele modele Renault înmatriculate sunt:

  • Clio (2.418 unităţi),
  • Megane Sedan (1.999 unităţi)
  • şi Captur (1.534 mașini).

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, avansat semnificativ, reprezentând 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault.

Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 445 de unități (3,8% cotă de piaţă, locul 4 mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric şi 19 Kangoo Z.E.

În zona de vehicule electrificate, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 2.379 de unități, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid şi Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid şi Mild Hybrid) şi 270 Clio E-Tech Hybrid.

***

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: