18 ianuarie, 2023

În 2022, brandul Renault, responsabil pentru două treimi din vânzările grupului auto, a fost al treilea brand european pe segmentul vehiculelor electrice, cu vânzări de 228.000 unități, un avans de 12% faţă de 2021, potrivit datelor companiei.

La nivel global, producătorul auto francez Renault a anunţat că vânzările brandului său principal au scăzut în 2022 pentru al patrulea an consecutiv, la 1.466.729 de unități, excluzând Rusia, un declin de 9,4% faţă de anul precedent, informează Reuters.

Grupul Renault, care a avut o evoluție mai slabă decât a celor mai mulţi rivali în timpul crizei provocate de COVID-19 şi de perturbările din lanțurile de aprovizionare, este în mijlocul unui plan de redresare, menit să majoreze profiturile.


Cota sa globală de piaţă s-a diminuat la 4% în 2022, de la 4,5% în 2021.

Vânzările în Europa

Compania a informat, printr-un comunicat, că din cele 1.466.729 de vehicule vândute anul trecut de brandul Renault, 832.605 unități au fost livrate în Europa şi 634.124 în afara continentului. 43% din vânzările în afara Europei se datorează performanței puternice din America Latină (8%), Turcia (23%) şi Maroc (11%).

Cota de piață a Renault în Europa s-a restrâns cu 0,7 puncte procentuale în 2022, până la 6,4%, dar a înregistrat progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare – piața electrificată în creștere, segmentul C, piața de retail și segmentul vehiculelor utilitare.

Pe piața europeană de vehicule utilitare, Renault a ajuns pe locul doi, cu o cotă de piață stabilă de 14,4%.


Anul trecut, Renault și-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV și Noul Master EV pentru a răspunde așteptărilor clienților și în conformitate cu ambițiile sale de electrificare.

Totodată, Renault ocupă poziția de lider în segmentul furgonetelor mici și locul doi în segmentul van-urilor medii/mari.

„Echipa a îndeplinit prioritățile noastre cheie: creșterea pe piața electrificată, pe segmentul C și pe piața de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect așteptărilor clienților și ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piața electrificată”, a declarat, în comunicat, directorul de operațiuni al mărcii Renault, Fabrice Cambolive.

Modelele electrificate au prins avânt

În 2022, Renault a devenit al treilea brand electrificat (pe piața VP) cu 228.000 de vehicule vândute, cu 12% mai mult față de 2021.

În conformitate cu ambițiile sale de a obține cel mai ecologic mix de pe piața europeană  până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault și-a majorat ponderea vehiculelor electrificate cu aproape 10 puncte procentuale față de anul precedent.

Gama E-Tech (motorizări electrice și hibride) reprezintă în prezent 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piață este de 31%.

Cum au evoluat vânzările Renault pe piața românească

Renault a înmatriculat anul trecut în România 11.672 de vehicule, pe o piaţă în creştere cu 3,7%, înregistrând o cotă de 8,1%, în urcare cu 0,8 puncte procentuale faţă de 2021.

Astfel, producătorul auto a ocupat a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2022.

Conform sursei citate, Renault a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022 versus 29% în 2021.

La această evoluție a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric şi continuarea poveștii de succes Arkana, model lansat în 2021.

Principalele modele Renault înmatriculate sunt:

  • Clio (2.418 unităţi),
  • Megane Sedan (1.999 unităţi)
  • şi Captur (1.534 mașini).

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, avansat semnificativ, reprezentând 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault.

Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 445 de unități (3,8% cotă de piaţă, locul 4 mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric şi 19 Kangoo Z.E.

În zona de vehicule electrificate, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 2.379 de unități, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid şi Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid şi Mild Hybrid) şi 270 Clio E-Tech Hybrid.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: