joi

2 februarie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 mai, 2021

Înmatriculările de autoturisme „electrificate” au crescut  cu aproape 79,8% în primele 4 luni ale anului, potrivit unui raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Cele 3.166 mașini de acest tip (electrice 100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au ajuns la o cotă de piaţă de 11,6% din totalul înmatriculărilor perioadei.


Primele luni ale anului 2021 continuă tendința anului trecut.

(Citiți și: „APIA: Piaţa auto din România a scăzut cu peste 22% în 2020. Vânzările de autoturisme verzi s-au dublat”)

Proporția este de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (5,5%). Este de remarcat creşterea puternică a autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%).

Ford, la jumătate din înmatriculările de Dacia

Pe piaţa naţională, topul mărcilor auto (autoturisme + autovehicule comerciale), în perioada ianuarie – aprilie 2021, este condus de Dacia, cu 6.529 de unităţi, urmată de Ford (3.376 unităţi, adică peste 51% din vânzările de Dacia), Toyota (2.594), Volkswagen (2.488), Skoda (2.461), Hyundai (2.224), Mercedes Benz (2.219), Renault (2.033), BMW (1.231) şi Peugeot (1.012).


Autoturismele reprezintă circa 77% din totalul vânzărilor, în luna aprilie a acestui an, cu un volum de 6.747 de unităţi, în creştere cu 58,2% faţă de luna similară din 2020.

Raportul APIA, confirmă scăderea generală a vânzărilor (-14,5%), comparativ cu perioada similară a anului anterior, anunțată la începutul lunii.

În același interval ianuarie – aprilie 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1 puncte procentuale), faţă de perioada similară din 2020, şi a ajuns la 62,1%.

Autoturismele cu motoare diesel au consemnat o scădere de 5 puncte procentuale, în comparaţie cu datele din primele patru luni din anul anterior, iar cota de piaţă este de doar 26,2%.

Cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 70% în total vânzări autoturisme, iar persoanelor fizice le revine restul de 30%.

„Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condițiile în care demararea mai târzie a programului Rabla, a generat o vizibilă, în special în rândul persoanelor fizice, și nu numai”, spune raportul citat.

În acelaşi timp, pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare (inclusiv minibuse si pick-up) s-a consemnat un salt de 16,2%, de la an la an

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România a reușit să facă progrese semnificative în ceea ce privește recuperarea decalajului față de media în privind PIB-ului pe cap de locuitor. Odată cu aderarea la NATO

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: