joi

18 aprilie, 2024

25 noiembrie, 2021

Vaccinul anti-Covid dezvoltat de BioNTech și Pfizer a fost autorizat joi de Agenția Europeană pentru Medicamente (EMA) pentru copiii din grupa de vârstă 5 – 11 ani. Este primul ser aprobat în Uniunea Europeană pentru minori sub 12 ani.

Experţii din comitetul de profil al EMA „au recomandat aprobarea extinderii de utilizare a vaccinului împotriva Covid-19 Comirnaty pentru a include şi copiii între cinci şi 11 ani”, a precizat agenţia europeană într-un comunicat.

Experţii europeni au analizat aproximativ două luni datele medicale privind riscurile şi eficienţa vaccinului Pfizer pentru grupa de vârstă 5-11 ani, înainte de a acorda această aprobare oficială, conform DPA.


Comisia Europeană urmează să aprobe la rândul ei în mod oficial decizia anunţată joi de EMA, însă această procedură este considerată o formalitate.

În Uniunea Europeană, vaccinul Pfizer-BioNTech era autorizat până acum doar pentru persoanele cu vârste de peste 12 ani.

Serul a fost autorizat pentru copiii cu vârste mai mari de cinci ani în Israel şi în Statele Unite.

Acțiunile Pfizer, maxim istoric, grație vaccinului anti-Covid

Afacerile și profitul Pfizer (PFE) au propulsat săptămâna trecută acțiunile companiei americane până la un nou maxim istoric, după o creștere de 42,05% numai în acest an.


Investitorii pariază mai nou și pe vânzări spectaculoase ale unui nou medicament anti-covid, Paxlovid, în plus față de succesul vaccinului realizat împreună cu firma BioNTech din Germania.

Paxlovid ar putea fi aprobat în zilele următoare de autoritățile competente din SUA, potrivit unei analize semnată de Claudiu Cazacu, Consulting Strategist al casei de brokeraj XTB România.

Guvernul SUA are în plan achiziția a 10 milioane de tratamente.

Pfizer este una dintre cele mai mari 7 companii farmaceurtice din lume după cifra de afaceri, cu vânzări de 49 miliarde de dolari anul trecut și deja de peste 57 miliarde de dolari anul acesta).

Rezultatele trimestriale au arătat o creștere a cifrei de afaceri la 24,09 miliarde dolari, cu o marjă a profitului remarcabilă, de aproximativ o treime (8,15 miliarde dolari).

Spre comparație, în trimestrul 3 al anului trecut, vânzările de 11,68 miliarde de dolari au adus un profit de doar 594 milioane dolari, astfel încât la vânzări puțin mai mult decât duble, compania a reușit un profit de 13,7 ori mai mare.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: