Un sfert din absolvenții promoției actuale nu s-au înscris la Bacalaureat
vineri

3 decembrie, 2021

23% din absolvenții promoției actuale de liceu nu s-au înscris la Bacalaureat

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

20 iunie, 2021

sorin cimpeanu ministru al educatieiAproximativ 34.000 de elevi înregistrați în ultimul an de liceu, adică aproape un sfert din absolvenții din 2021, nu s-au înscris la examenul de bacalaureat, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Ponderea este cu șase puncte procentuale peste procentul absolvenților de anul trecut care au considerat că nu au nicio șansă să treacă examenul și nu nici măcar nu s-au înregistrat la concurs.

”34.000 de elevi înmatriculaţi în anul şcolar 2020 – 2021 în clasa a XII-a, clasă terminală, nu sunt înscrişi în Bacalaureat. Fie nu au dorit să se înscrie, fie nu au putut să se înscrie, deoarece au avut corigenţe. Dacă ne raportăm la promoţia curentă, avem un procent de 77 la sută, anul trecut am avut un procent de peste 83 la sută. Anul acesta, din promoţiile anterioare avem 19.520 de înscrişi. Anul trecut, din promoţiile anterioare am avut peste 31.000 de înscrişi”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.

(Citiți și: „Cum se pierd 4 ani din viață? Dar 800.000 de ani din vieți? Liceul fără cunoștințe, fără meserie, fără diplomă: de ce pleacă tinerii unde văd cu ochii”)


Epidemia de Covid-19 a determinat accentuarea mai multor fenomene grave din sistemul de educație românesc, precum abandonul școlar, a explicat ministrul:

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

”Această criză sanitară a accentuat, cu siguranţă, şi tendinţa de creştere a abandonului şcolar, din păcate. Faptul că au stat acasă i-a determinat să piardă contactul cu şcoala, să renunţe la a se înscrie la examenul de bacalaureat sau au stat acasă, nu au reuşit să se pregătească, sunt mai mulţi corijenţi care chiar dacă au vrut, nu ar fi putut să se înscrie la bacalaureat pentru că nu au reușit, pe parcursul anului şcolar, să îşi încheie situaţia şcolară”.

Ministrul a dat câteva exemple de probleme care au făcut imposibil învățământul online, printre care și lipsa internetului și a semnalului de telefon, din anumite zone.  ”Am fost săptămâna trecută prin nordul ţării, am trecut prin multe localităţi în care nu am reuşit să am niciun fel de semnal, internet sau telefon. M-am gândit oare cum au făcut şcoala acei copii în online?”, a declarat ministrul Cîmpeanu.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

A apărut nr. 88 al revistei (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare: Din cele 192 de pagini, 22 sunt alocate unei serii de analize care focalizează pe marea problemă...

rrr