marți

5 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 septembrie, 2017

Inspectorii școlari pe materii vor fi înlocuiți cu inspectori pe arii curriculare, pentru a se crea o transdiciplinaritate, deşi programele şcolare nu sunt transdisciplinare, potrivit unei informații publicate de Hotnews.

Liviu Pop va demara curând o amplă reorganizare a Ministerului Educației și a inspectoratelor școlare, care va însemna noi organigrame, pe arii curriculare, a confirmat Liviu Pop, pentru Hotnews.

În prezent, inspectorii școlari de specialitate sunt numiți pe discipline:

  • Limba si literatura romana si limbi clasice
  • Limbi moderne (lb. engleza, germana, japoneza, chineza)
  • Limbi moderne (lb. franceza, spaniola, italiana, portugheza, rusa)
  • Matematica
  • Fizica
  • Chimie
  • Biologie
  • Geografie
  • Istorie
  • Religie
  • Arte (muzica si educatie muzicala)
  • Discipline socio-umane
  • Invatamant special
  • Informatica, tehnologia informatiei si a comunicarii
  • Invatamant profesional si tehnic
  • Educatie fizica si sport
  • Arte (plastice, vizuale)

În noua viziune, inspectorii vor acoperi arii curriculare. De exemplu, va exista inspector pentru Matematică și Științe.

La aria curriculară „Om şi societate”, inspectorul general va dirija activitatea pe Educaţie socială, Istorie, Geografie, Religie.

Numai că programa școlară nu este gândită trandisciplinar.

Ministrul Liviu Pop nu consideră însă că acest lucru ar avea relevanță:


„Programa nu are nicio relevanţă în acest context (că nu este interdisciplinară, n.r.), important este să avem inspectori pe arii curriculare, transdisciplinaritatea se predă în aproape toată Europa.

Inclusiv elevii de clasa a V-a de anul acesta vor avea peste patru ani de zile proba din matematică şi ştiinţe. Aria curriculară matematică şi ştiinţe, să spunem, e celula în baza căreia ne organizăm la nivel de Minister şi de Inspectorat.

Dacă ne uităm în Legea Educaţiei, Bacalaureatul trebuia organizat pe probe transdisciplinare. Profesorii au de câştigat”, a spus ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, unii dintre inspectorii din Minister vor rămâne pe post, iar pentru posturile vacanţe vor fi concursuri.

„Asta, după ce voi finaliza şi organigramă Ministerului, Hotărârea de guvern cu organizarea Consiliului Naţional de Evaluare şi Examinare, Editura didactică şi Pedagogică şi Institutul de Ştiinţele Educaţiei şi ARACIP. Până joi aşteptăm aviz de la ANFP (Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, n.r.), se va face organigramă Ministerului, după care încet vom veni şi cu noile organigrame la nivelul inspectoratelor şcolare”, a mai spus ministrul Liviu Pop.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Aceasta nu este prima schimbare majoră decisă de ministrul Liviu Pop fără a avea în spate o analiză și estimare a efectelor pe termen scurt și lung.

În cele câteva luni de când a preluat mandatul, ministrul Pop a mai hotărât:

  • să renunțe la manualele alternative și să reintroducă manualul unic, așa cum se întâmpla în regimul comunist și cum nu mai există niciunde în Europa
  • transformarea Regiei Autonome Editura Didactică și Pedagogică în societate pe acțiuni ce va deține monopolul editării de manuale
  • interzicerea folosirii materialelor auxiliare la clasă, profesorii care nu respectă interdicția fiind amenințați nu doar cu demiterea, ci și „sesizarea organelor de stat”
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: