sâmbătă

27 aprilie, 2024

7 iulie, 2018

Un MiG-21 LanceR s-a prăbuşit sâmbătă în timpul unui show aviatic la Baza Aeriană Borcea. Pilotul avionului a murit. El avea 36 de ani şi era pilot-şef în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă, Baza 86 Aeriană Feteşti.

MApN a înfiinţat o comisie tehică pentru a stabili cauzele accidentului, iar zborurile de instrucţie cu astfel de avioane au fost oprite. De asemenea, MApN a sesizat parchetul Militar.

„O aeronavă MiG 21 LanceR din cadrul Bazei 86 Aeriană Feteşti s-a prăbuşit sâmbătă, 7 iulie, în jurul orei 13.30, la aproximativ 10 km nord de locaţia bazei aeriene. Nu sunt, la acest moment, date disponibile referitoare la starea pilotului sau dacă acesta a executat manevre de catapultare”, anunţă MApN.


Pilotul care a decedat în urma prăbuşirii avionului, locotenent-comandorul Florin Rotaru, în vârstă de 36 de ani, îndeplinea funcţia de pilot-şef  în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă a Bazei 86 Aeriană Feteşti şi era pilot clasa I, având la activ peste 400 de ore de zbor, din care aproximativ 250 pe MiG-21.

Florin Rotaru era absolvent al Academiei Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din anul 2005. Ofiţerul era căsătorit şi avea doi copii.

Luni, 9 iulie, începând cu ora 8.15, vor fi organizate în unităţile militare din ţară şi din teatrele de operaţii ceremonii de comemorare în memoria locotenent-comandorului Florin Rotaru.

Conducerea Bazei 86 Aeriană a pus în aplicare de urgenţă planul de intervenţie în astfel de situaţii.


O comisie numită la nivelul Statului Major al Forţelor Aeriene se va deplasa de urgenţă la locul prăbuşirii pentru investigarea evenimentului.

Aeronava participa la un miting aerian organizat la Baza 86 Aeriană.

La Baza 86 Aeriană Borcea a avut loc sâmbătă Ziua Porţilor Deschise, fiind organizat un show aviatic de către Forţele Aeriene Române, dar şi de invitaţi speciali, printre care Iacării Acrobaţi.

Ultimul accident în care a fost implicat un avion Mig 21 LanceR a avut loc în 12 iunie 2017, în apropierea Aeroportului „Mihail Kogălniceanu”.

De-a lungul timpului au intrat în dotarea Forţelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982. MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957.

Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F.

În anul 1992, Forţele Aeriene Române au iniţiat un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne.

Programul de modernizare a vizat crearea unor variante ale avionului, având la bază o configuraţie comună, în funcţie de misiunile pe care urmau să le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) şi LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: