marți

16 iulie, 2024

22 mai, 2024

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, începând cu data de 01.06.2024, urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucţie a podului CF de pe râul Argeş, se preconizează redeschiderea serviciului feroviar public de transport feroviar de călători, pe ruta Bucureşti Nord Gr.A/Gr.B – Bucureşti Progresu – Giurgiu şi retur, prin introducerea unui serviciu Regio Metropolitan între Bucureşti Nord Gr.A/Gr.B şi Bucureşti Progresu, precum şi a unui serviciu Regio între Bucureşti Progresu şi Giurgiu”, se menţionează într-un comunicat al Autorității Feroviare.

Vor circula 7 perechi de trenuri pe zi

Acest serviciu va fi efectuat de operatorul de transport feroviar de călători SNTFC CFR-Călători S.A., cu 7 perechi de trenuri pe zi, conform unui program preliminat.

Astfel, ţinând cont de faptul că termenul de 1 iunie 2024 este devansat faţă de cel luat în considerare (…), ARF a lansat în consultare publică proiectul de decizie a Preşedintelui ARF pentru aprobarea încheierii actelor adiţionale nr.6 pentru perioada 1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2024 la contractele de servicii publice aprobate prin HG nr.1453/2022.


ARF precizează că în viitorul apropiat va demara organizarea unor proceduri competitive între cei 6 operatori români care implementează Contractele de Serviciu Public feroviar, în scopul suplimentării serviciului de transport feroviar, pe ruta Bucureşti Nord – Bucureşti Progresu – Giurgiu, astfel încât să se ajungă la 19 perechi de trenuri pe zi.

Potrivit sursei citate, începând cu data de 14 iulie va intra în aplicare şi Ordinul MTI 1.039/2024 privind tarifele feroviare pentru serviciile publice prin care se introduc în România Biletele Metropolitane Feroviare. 

Nu vor circula decât trenuri automotoare

Însă chiar și după inaugurarea podului Grădiștea, și redeschiderea circulației feroviare București-Giurgiu pe ruta directă, închisă din 2005, pe aici nu vor circula decât automotoare. Trenul ”România”, care va lega București de Varna (Bulgaria) și Istanbul (Turcia), va circula tot pe ruta ocolitoare, pe la Videle. La fel vor circula și trenurile de marfă, semnalează Club Feroviar

„Vor fi restricții de tonaj, pentru că la Daia s-a constatat că terenul este slăbit, așa că pe ruta directă se va circula doar cu automotoare, deoarece un tren clasic format din locomotivă și vagoane este mult mai greu”, declara recent pentru Club Feroviar Ionuț Săvoiu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor responsabil cu coordonarea sectorului feroviar.


Problema de la Daia, de pe porțiunea de traseu care nu a intrat în proiectul de modernizare derulat de compania Porr Construct, va fi rezolvată abia în faza a doua a proiectului, când se va moderniza și restul liniei ferate. Cu acel prilej va fi construit un viaduct care să rezolve problema terenului slăbit. În consecință, va mai dura cel puțin patru ani până când pe calea ferată București-Giurgiu, secția 102, se va putea circula fără restricții.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: