marți

19 martie, 2024

17 septembrie, 2021

Membrii celor 7 asociații patronale ale transportatorilor rutieri din România vor protesta miercuri, 29 septembrie, inclusiv de la volanul a 500 de camioane, împotriva deciziilor de impunere suplimentară luate de ANAF  în legătură cu diurnele, potrivit unui anunț al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Transportatorii rutieri de mărfuri duc de mai multă vreme un „război al diurnelor”, în condițiile în care sectorul a avut o contribuție la exportul net al României de peste 2,69 de miliarde de euro în primele 7 luni ale acestui an, cea mai mare din domeniul serviciilor și mult peste cea a serviciilor informatice (aproape 1,48 mld. euro), potrivit datelor BNR.


„Considerăm că măsura luată de ANAF este abuzivă și acuzăm guvernanții că fac jocul statelor vest-europene care vor să elimine concurența est-europeană de pe piața de transport internațional. În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria își protejează proprii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna. Efectele acestei măsuri sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă”, spune comunicatul UNTRR, care protestează alături de Apulum Alba Iulia, APTE2002, ARTRI, ATMB, COTAR și FORT.

Impuneri suplimentare de 283 de milioane de lei

ANAF stabilit că firmele de transport internațional au de plăit sume suplimentare în valoare de 283,37 milioane lei, după ce a făcut 58 de inspecții fiscale în perioada martie – iunie. Alte 41 de inspecții sunt în derulare, potrivit calculelor Profit.ro.

Reîncadrarea diurnelor șoferilor ca venituri de natură salarială duce la creșterea taxelor.

(Citiți și: „Transportatorii cer autorităților rezolvarea problemei impozitării diurnelor, a RCA și a licențelor la traseele pentru persoane”)

UNTRR a solicitat în urmă cu o săptămână ministrului Finanțelor, Dan Vîlceanu, care a preluat și interimatul Ministerului Transporturilor, „să folosească conjunctura istorică actuală și să închidă subiectul reîncadrării diurnei ca venit salarial prin adoptarea unei amnistii fiscale.


Totodată, UNTRR mai solicită Ministerului Finanțelor și Ministerului Transporturilor și Infrastructurii demararea urgentă a discuțiilor cu industria de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislația românească a directivei detașării începând cu luna februarie 2022.

„Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive și mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii 4 ani având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro. Transportul rutier generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane”, spune UNTRR.

 

 

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: