Impozitarea diurnelor: Transportatorii amenință cu protexte
vineri

3 decembrie, 2021

Transportatorii amenință cu proteste din cauza deciziei ANAF de a impozita diurnele

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

6 august, 2021

Guvernul român distruge firmele româneşti de transport rutier internaţional dacă impozitează diurnele şoferilor, afirmă preşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Dorin Jurjuţ.

Nemulţumirea faţă de practica ANAF de a impozita diurnele şoferilor, inclusiv retroactiv pe o perioadă de 5 ani, i-a adus împreună într-o conferinţă de presă organizată joi, pe reprezentanţii a şapte asociaţii patronale ale transportatorilor rutieri.

„În ultimele luni suntem martorii unor acţiuni concertate ale statului român, inclusiv ale ANAF, care vizează fără echivoc distrugerea transportului românesc prin impozitarea retroactivă pe cinci ani a diurnelor”, a afirmat preşedintele APTE 2002, Dorin Jurjuţ, citat de Agerpres.


Acesta a explicat că impozitarea diurnelor şoferilor firmelor de transport rutier ar însemna scoaterea de pe piaţa internaţională a companiilor româneşti.

Consultantul fiscal Petru Horga, reprezentând tot APTE 2002, a explicat: „Niciun stat nu are impozit pe diurnă. Diurna nu este un venit de natură salarială. Diurna este un drept al salariatului şi o obligaţie a companiei de a fi plătită unei persoane pe perioada în care aceasta se află fie în delegare, fie în detaşare. Peste tot în lume, aceste drepturi ale salariaţilor, aceste diurne nu sunt impozitate, pentru că ele sunt date salariatului să-i compenseze anumite inconveniente legate de faptul că este plecat de acasă”.

Reprezentanta UNTRR, Lorena Sandu, a precizat că practica ANAF de a impozita diurnele şoferilor nu are bază legală, deoarece legislaţia specifică nu s-a schimbat.

„Am venit aici  după ce am avut discuţii cu autorităţile: în septembrie 2020 ne-am întâlnit cu domnul Cîţu, care era ministrul Finanţelor în acea vreme, cu doamna Mirela Călugăreanu, care era preşedintele ANAF, şi le-am atras atenţia asupra acestor probleme. De atunci şi până acum am făcut peste 34 de adrese autorităţilor, rămase fără răspuns, sau răspunsul venit de la autorităţi a fost acelaşi.


Aceste probleme au început cu anul 2020, sau decembrie 2019, când au început primele controale cu reîncadrarea diurnei. Considerăm că nu am greşit cu nimic, nu solicităm facilităţi, solicităm doar clarificări privind acordarea diurnei, trebuie să ştim cum să o acordăm. În momentul de faţă nu am primit nicio notă de orientare. Solicităm de asemenea, amnistia fiscală, atât pentru firmele verificate cât şi pentru firmele care încă nu au fost verificate”, a arătat Lorena Sandu.

Reprezentanta UNTRR a explicat că toate celelalte state UE au diurnele neimpozabile.

Reprezentantul FORT şi al ATM Bucovina, Alin Creţu, a accentuat şi el că niciun stat membru al UE nu taxează diurnele şoferilor, cu excepţia României.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Ministerul Muncii spune clar că suntem obligaţi ca angajatori să acordăm aceste diurne sau indemnizaţii de delegare, ANAF-ul spune contrariul, că nu avem voie să dăm diurne fără a plăti taxele pe aceste sume. Aceste abuzuri, pentru că s-au dovedit a fi abuzuri de către unele instanţe judecătoreşti, încalcă şi legislaţia naţională, dar şi legislaţia europeană. (…) Această indemnizaţie există în orice stat UE: fiecare stat membru are această diurnă, fără taxe”, a afirmat Alin Creţu.

Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a afirmat: „Acum 5 ani de zile s-a mai dat o amnistie, tot pe diurnă. Atunci au recunoscut greşeala, au dat acea amnistie, n-au rectificat cu nimic, ne-au lăsat 5 ani de zile şi acum ne spun să scoatem banii că nu e bine ce am făcut. Păi dacă aţi dat amnistia acum 5 ani de zile, de ce nu aţi rectificat greşeala? Atunci înseamnă că e un plan diabolic pentru distrugerea transportului românesc din ţara asta şi a activităţilor conexe, toate cu capital românesc”.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Buna, da, din pacate sunt și eu o firma mica deschisa in 2019 cu activitate din 2020 am tre camioane si in luna Iulian am avut control ANAF(ca-mi este foarte greu sa si scriu cuvantu anaf,de scarba) şi m-am trezit cu o datorie la stat de 144559ron blocat conturile de 3saptamani , miercuri 04/08/2021 m-i deblocat contu, după ce am esalonat zisa datorie, sunt disperat, de la nimeni nici un ajutor si nici o explicate firma se numeste VIV CARGO SRL din Covasna Lic Bretci RO 40830062
    Dacă cineva ,,sper ,,că citeste si o sa ma indrume ,,,spre o lume mai bună
    Mulțumesc anticipat

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Buna, da, din pacate sunt și eu o firma mica deschisa in 2019 cu activitate din 2020 am tre camioane si in luna Iulian am avut control ANAF(ca-mi este foarte greu sa si scriu cuvantu anaf,de scarba) şi m-am trezit cu o datorie la stat de 144559ron blocat conturile de 3saptamani , miercuri 04/08/2021 m-i deblocat contu, după ce am esalonat zisa datorie, sunt disperat, de la nimeni nici un ajutor si nici o explicate firma se numeste VIV CARGO SRL din Covasna Lic Bretci RO 40830062
    Dacă cineva ,,sper ,,că citeste si o sa ma indrume ,,,spre o lume mai bună
    Mulțumesc anticipat

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

A apărut nr. 88 al revistei (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare: Din cele 192 de pagini, 22 sunt alocate unei serii de analize care focalizează pe marea problemă...

rrr