marți

18 iunie, 2024

23 septembrie, 2012

Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România (ATFER) susţine că procedura de privatizare a CFR Marfă, iniţiată de Guvern, a fost pregătită superficial şi este inechitabilă faţă de ceilalţi operatori din domeniu, potrivit unui comunicat emis duminică de ATFER.

„S-a ajuns în acest moment când, ca urmare a condiţionarilor UE, privatizarea sa se facă în 2-3 luni, practic <pe genunchi>. Vorbim de o companie care deţine circa 50% din piaţa de transport feroviar de marfă din România (30 de milioane de tone marfă transportată), care are mijloace fixe în valoare de circa 1,5 mld de euro şi aproximativ 11.000 de salariaţi”, susţine ATFER.

Obiecţiile ATFER la privatizarea CFR Marfă:

  • „Procedura de privatizare, precum şi hotarârea de guvern privind privatizarea nu au fost supuse consultării patronatului din domeniu, aşa cum eronat s-a specificat în proiectul HG elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
  • În ultima procedură de privatizare publicată, pentru datoriile istorice ale CFR Marfă către bugetul statului şi cele către CFR SA (Infrastructură) s-a prevazut conversia acestora în acţiuni, respectiv cesiunea şi compensarea parţială a datoriei catre CFR SA şi apoi conversia acesteia în acţiuni. Considerăm această procedură ca inechitabilă faţă de ceilalăţi operatori de transport, care în decursul timpului au fost penalizaţi pentru astfel de datorii, precum şi faţă de stat, caruia i se diminuează nejustificat bugetul de sănătate şi asigurari sociale.
  • Această procedură favorizează, prin efectul licitaţiei şi al negocierii, diminuarea acestor datorii în valoare absolută cu ocazia privatizării”.
  • Înainte de privatizare, Guvernul trebuie să clarifice anumite disfuncţionalităţi rezultate în urma restructurării sistemului feroviar din România care intră în contradicţie cu reglementările în domeniu ale Uniunii Europene privind liberalizarea pieţelor de transport feroviar, în condiţiile în care CFR Marfă deţine majoritatea terminalelor de containere şi toate depourile de locomotive pentru transportul de marfă.

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat vineri că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată săptămâna viitoare în şedinţă de guvern.


În cadrul Acordului cu FMI, Guvernul s-a angajat prin scrisoarea de intenţie semnată de ministrul Finanţelor, Florin Georgescu, să privatizeze CFR Marfă până la sfârşitul lunii octombrie.

„Pre-calificarea ofertanţilor pentru pachetul majoritar la Marfă până la mijlocul lunii septembrie 2012 şi finalizarea privatizării până la finele lunii octombrie 2012” – prevede scrisoarea de intenţie cea mai recentă.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. Obsevatile sunt pertinente dar FOAMEA DE BANI A GUV. USL E CRUNTA CACI DACA NU PRIVATIZEAZA, ACORDUL CU FONDUL NU SE REALIZEAZA SI DECI NICI MITELE ELECTORALE VITALE EXISTENTEI USL ca alianta, PSD ca satisfacere a electoratului captiv de bugetari si pensionari nostalgici si PNL pt un MARE SMEN deasemani PC pt a vinde la fier vechi si terenurile speculate. Va indic ex. OLTCHIM o GREVA NATIONALA si atunci guv. Ponta va fi mai atent si poate Silaghi va pleca de unde a venit, SUBTERANELE PNL, OM AL LUI RELU, FELIX, ALTII CA AL INTERESULUI NATIONAL ,NU.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. Obsevatile sunt pertinente dar FOAMEA DE BANI A GUV. USL E CRUNTA CACI DACA NU PRIVATIZEAZA, ACORDUL CU FONDUL NU SE REALIZEAZA SI DECI NICI MITELE ELECTORALE VITALE EXISTENTEI USL ca alianta, PSD ca satisfacere a electoratului captiv de bugetari si pensionari nostalgici si PNL pt un MARE SMEN deasemani PC pt a vinde la fier vechi si terenurile speculate. Va indic ex. OLTCHIM o GREVA NATIONALA si atunci guv. Ponta va fi mai atent si poate Silaghi va pleca de unde a venit, SUBTERANELE PNL, OM AL LUI RELU, FELIX, ALTII CA AL INTERESULUI NATIONAL ,NU.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: