Cel mai mare producător auto din lume, Toyota, a alocat 70 de miliarde de dolari pentru electrificarea gamei de automobile până în 2030, scrie Reuters citată de News.ro.
Cu toate acestea, Toyota anticipează că vânzările sale de vehicule integral electrice vor ajunge la 3,5 milioane de vehicule până la sfârşitul deceniului, respectiv o treime din vânzările actuale.
Ponderea este mai mică faţă de companii concurente precum Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, care a anticipat în iulie că vehiculele electrice vor reprezenta jumătate din vînzările sale totale, în aceeaşi perioadă.
Producătorii tradiţionali de automobile concurează tot mai mult Tesla, care a devenit în acest an cel mai valoros producător auto din lume.
Valoarea de piaţă a Testa a depăşit 1.000 de miliarde de dolari în octombrie, depăşind valoarea Toyota, VW, Daimler, Ford Motor şi General Motors împreună.
Directorul general al Toyota, Akio Toyoda, a spus marți că grupul urmăreşte încă o strategie mixtă pentru reducerea emisiilor de carbon, care include şi automobile electrice şi cu hidrogen.
”Dorim să oferim oamenilor o alegere şi vom aştepta mai mult pentru a înţelege încotro se îndreaptă piaţa”, a spus Toyoda.
Toyota intenţionează să introducă o gamă completă de 30 de vehicule integral electrice până în 2030, dincolo de cele 15 modele pe care Toyota le anunţase ca disponibile până în 2025.
Producătorul auto japonez a mai anunţat că va investi 2.000 de miliarde de yeni în producţia de baterii, până în 2030, peste suma de 1.500 de miliarde de yeni anunţată anterior.