8 iunie, 2017

Alexandru Petrescu, ministrul Mediului de Afaceri

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a cerut atașaților comerciali ai României de pe lângă ambasadele României să vină în țară la jumătatea lunii iulie, cu rapoarte privind activitatea lor din ultimii ani, în încercarea de a spori rolul lor în îmbunătățirea relațiilor economice internaționale, potrivit ministrului Alexandru Petrescu.

„La jumătatea lunii iulie am invitat în ţară pe toţi reprezentanţii comerciali ai României. Sunt vreo 50 şi ceva. (…) Vom organiza săptămâna diplomaţiei economice, cu reprezentanţii companiilor, voi face o invitaţie pentru toată lumea să stăm cu toţii de vorbă”, a declarat Alexandru Petrescu, citat de Agerpres.

Ministerul pentru Mediul de Afaceri încearcă astfel să stabilească prioritățile atașaților comerciali, deși ministrul de resort recunoaște că posturile de ataşaţi comerciali pot deveni sinecuri, dacă cei care le ocupă nu au stabilită o sarcină exactă, potrivit sursei citate.


Guvernul trebuie să-şi menţină reţeaua de ataşaţi comerciali. Într-adevăr, poziţiile pot deveni sinecuri, atâta timp cât nu le trasezi exact rolul lor, atribuţiile, target-urile, să înţelegem exact ce se întâmplă. Eu am solicitat fiecărui ataşat comercial să facă un raport cu balanţa comercială pe ultimii trei ani – cinci ani, în funcţie de cât e la post, să-mi dau seama de evoluţie. Va fi vorba şi despre o analiză internă foarte meticuloasă nu doar să se întâlnească cu mine”, a subliniat Alexandru Petrescu.

Activitatea atașaților comerciali revine periodic pe agenda guvernamentală.

Cel mai recent în urmă cu un an, ministrul de atunci al Economiei sesiza faptul că rețeaua de atașați comerciali ar trebui transformată „într-una de atragere a investițiilor străine”, deși s-ar ocupa, „din nefericire, mai mult de promovarea companiilor de stat”. La rândul lui, ministrul Afacerilor Externe includea, tot anul trecut, activitatea ataşaţilor comerciali în „revigorarea dimensiunii economice a diplomaţiei româneşti”.

În prezent, atenția Ministerului pentru Mediul de Afaceri este îndreptată pentru îmbunătățirea legislației privind parteneriatul public-privat (PPP) și pentru crearea cadrului legal pentru lobby.


„Cum să aduci în România un mare investitor să facă căi ferate, autostrăzi, spitale, sperăm să intrăm în OCDE, avem acces la investitorii aceştia, dar care este infrastructura investiţională pe care o pui în faţa investitorilor? O lege care nu funcţionează? Veţi auzi şi de legea PPP, avem un grup de lucru, vrem să luăm cele mai bune practici le adaptăm la specificul ţării şi foarte curând veţi auzi şi de legea PPP. Legea PPP, precum şi legea lobby-ului sunt lucruri esenţiale, fără de care nu putem merge înainte”, a conchis, mircuri, ministrul Alexandru Petrescu.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: