miercuri

24 aprilie, 2024

25 iunie, 2020

Tesla, cel mai mare producător de vehicule electrice, a cerut aprobarea autorităților locale din Freemont (California) să dezvolte actuala capacitate de producție a bateriilor, împreună cu un centru de cercetare.

La Freemont se află și uzina principală din SUA de producție a vehiculelor, al căror cel mai scump component este bateria, iar fabrica de baterii va avea 470 de lucrători, din care 400 vor lucra în schimburi, potrivit Reuters.


Pe de altă parte, a fost reluată investiția la o altă mare fabrică de baterii a Tesla, o „gigafactory” de lângă Berlin și una dintre cele patru ale companiei, după ce, în februarie, o instanță din Germania a cerut Tesla să oprească procesul de defrișare a pădurii aflate pe terenul respectiv.

(Citiţi şi: „Justiția germană obligă Tesla să oprească defrișările de pe terenul unde vrea să își construiască o”gigafactory”)

Investiţia în „gigafactory” de lângă Berlin s-ar ridica la 4 miliarde de dolari, iar capacitatea de producţie ţintită ar fi de 500.000 anual şi cea iniţială de 150.000 de baterii, potrivit datelor neoficiale citate de insideev.

Tesla mai are o mare fabrică de baterii la Reno (Nevada) în partneriat cu Panasonic și cumpără baterii de la firma sud-coreană LG Chem şi de la cea chineză Contemporary Amperex Technology, care va aproviziona şi fabrica unde Tesla va construi Modelul 3 al maşinilor sale.

Directorul general Elon Musk al Tesla (CEO) a promis că va ţine pe 15 septembrie evenimentul Yiua Bateriei , la Freemont, când probabil va fi deschis accesul şi la şantierul noi fabrici.

(Citiți și: „Cum doarme UE sub industria strategică a mașinilor electrice: Viitorul tocmai a ajuns între China și Africa”)


Tesla şi-a propus să ajungă la o producţie de 500.000 de maşini anual, ceea ce înseamnă că „va acoperi cu cererea sa întreaga producţie e baterii litiu-ion din lume din pretent.

Circa un milion de maşini Tesla se află în preyent pe şosele şi compania vera să devină şi un mare producător de energie care să rivalizeze cu coloşii Pacific Gas & Electric sau Tokyo Electric Power, potrivit unor surse Reuters.

Astfel că strategia sa în acest domeniu s-a concentrat pe campania „bateria de un milion de mile”, care trebui să fie un acumulator ieftin şi cu durată mare de folosinţă, produs în partneriat cu Contemporary Amperex Technology.

Experţii auto consideră că la un preţ de 100 de dolari / kWh consum, costul vehiculelor electrice ar deveni apropiat de cel al maşinilor cu combustie internă.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: