marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 august, 2013

Un judecător american a aprobat, luni, un acord potrivit căruia Facebook va trebui să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat menţiunea „Îmi place”, nume şi profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare.

Suma va fi repartizată unor grupuri care luptă pentru protejarea vieţii private pe internet, avocaţi şi utilizatorii Facebook care au depus o plângere colectivă.

Judecătorul Richard Seebord, din San Francisco, a considerat că suma propusă, o parte din miliardele de dolari cerute de reclamanţi, este totuşi corectă, având în vedere că va fi dificil pentru aceştia să dovedească faptul că au suferit pierderi financiare şi că menţiunile lor „Îmi place” nu înseamnă neapărat că au sprijinit publicitatea.


Potrivit judecătorului, Facebook a utilizat menţiunea „Îmi place”, nume şi profiluri de utilizatori în scopuri publicitare, fără a le cere permisiunea, relatează AFP, citată de Mediafax.

Aproximativ 150 de milioane de utilizatori sunt vizaţi, însă, potrivit judecătorului, puţini dintre aceştia au depus plângere, deci suma de 20 de milioane de dolari este suficientă pentru a rezolva acest dosar pe cale amiabilă.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Acordul prevede şi ca Facebook să-şi modifice regulamentul de funcţionare şi să ofere mai mult control utilizatorilor în ceea ce priveşte exploatarea potenţială a datelor personale în ceea ce priveşte publicitatea.

Plângerea a fost depusă la începutul anului 2011, după ce Facebook a lansat programul de publicitate „Sponsored Stories”.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: