vineri

29 martie, 2024

12 ianuarie, 2016

angajatiRata absenteismului din România, respectiv proporția zilele de absență (nemotivată sau din din motive medicale) în totalul zilelor lucrate dintr-un an a fost în 2015 de 2,2%, în ușoară scădere față de 2014 (2,4%), reiese dintr-un studiu PwC. Costul absenteismului a fost, în medie, de 703 euro per angajat la nivelul întregii economii, fiind mai scăzut în retail (440 de euro pe an per angajat) și mai ridicat în sectorul farmaceutic (circa 1.132 de euro), proporțional cu salariile medii ale personalului din fiecare sector.

„Rata absenteismului din România, care include absenţele nemotivate, cât şi pe cele din motive medicale, este similară cu cea din ţările din regiune. Cu toate acestea, absenteismul continuă să genereze costuri semnificative pentru organizaţii. În acest context, devine din ce in ce mai importantă explorarea de către angajatori a cauzelor acestuia, prin practici specifice de resurse umane (de exemplu, prin studii periodice de satisfacţie a angajatilor), precum şi prin dezvoltarea de programe ţinite de combatere a absenteismului (de exemplu, programe de motivare sau programe care vizează starea de sănătate a angajaţilor”, a declarat Horaţiu Cocheci, senior manager PwC România.

Rentabilitatea capitalului uman, un indicator exprimat prin numărul de unități monetare generat de un angajat pentru fiecare unitate monetară investită de companie în remunerația sa, s-a menținut la același nivel din 2014, respectiv 1,3.


Studiul reflectă o creștere a rentabilității capitalului uman în sectoare precum retail sau producția industrială, pe fondul unei performanțe financiare mai bune a companiilor din aceste domenii, dar și o scădere a rentabilității forței de muncă în sectoarele bancar și farmaceutic, pe fondul unei creșteri mai accelerate a costurilor în raport cu veniturile.

Anul trecut, valoarea investițiilor în programe de training a crescut cu circa 50%. Cele mai multe ore de training per angajat au fost raportate de bănci, în vreme ce investiţiile cele mai mari în astfel de programe au fost făcute de companiile din sectorul farmaceutic (peste 1000 de euro per angajat).

„Asistăm la o regândire a programelor de training şi dezvoltare, companiile preferând să investească în programe mai scumpe, dar cu o rentabilitate mai mare pe termen lung. Astfel, încep să se folosească tot mai mult programe de tip „train the trainer”, care presupun pregătirea angajaţilor proprii pentru livrarea ulterioară a trainingurilor in organizaţie”, a explicat Nicoleta Dumitru, manager PwC România.

Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor a 64 de companii din cinci sectoare economice: industria farmaceutică, producția industrială, retail, bănci și leasing financiar.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: