La obiect

Numărul prezentărilor la Camera de Gardă – echivalentul a mai mult de un sfert din locuitori. Din total, 20% nu sunt urgențe

Peste cinci milioane de prezentări au fost înregistrate anul trecut la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU) sau Compartimentele de Primiri Urgențe (CPU), conform Raportului 2018… Mai mult

05.09.2019

Chestiunea

Gripă la Berlin, Bucureștiul face febră: cel mai mare partener pentru exporturile românești se apropie de recesiune tehnică

Problemele economice ale Germaniei, precum cea a scăderii peste așteptări a comenzilor din industrie, multiplică probelemele României. Economia acesteia depinde de cea a Germaniei în… Mai mult

05.09.2019

Chestiunea

Economia crește, volumul creditelor noi pentru firme a scăzut sub jumătate din total. Prudența băncilor versus prudența companiilor

Ponderea creditelor noi acordate companiilor a coborât până la numai 42% din totalul creditelor noi, pe primele șapte luni ale anului 2019. Tendința de scădere… Mai mult

05.09.2019

La obiect

Cheltuielile pentru sănătate în România – cea mai joasă cotă din UE și la mare distanță de Bulgaria

România figurează pe ultimul loc între statele UE în ceea ce privește sumele cheltuite pentru sănătate ca procentaj în PIB, potrivit celor mai recente date… Mai mult

04.09.2019

Cronicile

Studiu / Piaţa jucăriilor din România va depăşi 230 de milioane de euro în 2017. Creștere de 44%

de Razvan Diaconu 2.6.2017

Sursa: Economica.net

Piaţa jocurilor şi a jucăriilor din România va depăşi 230 de milioane de euro în acest an, în creştere cu aproape 44% faţă de 2016, ocupând locul al treilea în regiune, după Polonia şi Ungaria, cu o cotă de piaţă de 1,5% din totalul pieţei europene, potrivit unui studiu marketing Perceptum.

Segmentul jucăriilor de construcţie va înregistra cea mai spectaculoasă creştere, de aproximativ 80% în următorii trei ani, deşi cota de piaţă va rămâne redusă, de numai 1,16%, potrivit studiului citat de Agerpres.

Cota de piață cea mai ridicată (63,7%) o vor avea, în continuare, jucăriile diverse (cele dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, morişti, ceasuri, puşculiţe, ca și cele pentru sugari).

Urmează vehiculele şi armele de jucărie (16,5%), precum şi figurinele şi jucăriile de pluş (15,6%). Jocurile video şi pe computer, consolele şi articolele sportive sunt excluse din această categorie.

Piaţa va continua să crească şi anul viitor, însă 2019 ar putea aduce un uşor declin, care să se accentueze în 2020.

Studiul susține că piaţa locală este una extrem de competitivă pentru producătorii autohtoni, mai ales că peste 90% din jocurile şi jucăriile vândute în România provin din import.

Forța companiilor străine vine și din concentrare. La mijlocul anului trecut, trei dintre cele mai mari companii din domeniu – Noriel, Intertoy Zone si Toys&Games – au intrat sub controlul aceleiaşi entităţi, respectiv Jonagold CEE Holding.

Un alt specific al pieţei autohtone de jucării este şi faptul că românii preferă să cumpere jucării brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman, arată studiul menţionat.

Cererea

„Printre factorii care influenţează cererea pentru jucăriile tradiţionale se află îmbătrânirea populaţiei şi creşterea competiţiei cu noile produse IT&C, care substituie tot mai mult segmentul dintâi. Nu doar jocurile video, dar şi telefoanele smart, tabletele şi alte produse de divertisment concurează în preferinţele copiilor. Producătorii vor fi nevoiţi să ia în calcul, tot mai mult, componenţa hi-tech a jucăriilor şi să-şi actualizeze permanent oferta, în funcţie de noii idoli ai generaţiei tinere, pe care aceasta îi doreşte în miniatură”, a declarat Raluca Ghilea, directorul de strategie al Perceptum Concept, citată de Agerpres.

România are peste 130 de firme care activează în comerţul cu jocuri şi jucării tradiţionale, cu peste 2.500 de angajaţi în total. Cei mai importanţi şase retaileri de pe piaţa autohtonă a jucăriilor au cumulat, în 2015, o cifră de afaceri de aproximativ 110 milioane de euro, aproape dublu faţă de 2014.

Potrivit Perceptum, în 2016, piaţa depăşea venituri de 160 de milioane de euro, cu un avans semnificativ al comerţului online, iar în 2018 va continua să crească, în timp ce în 2019 ar putea intra pe un uşor declin, care se va accentua în 2020. Piaţa jucăriilor din România reprezintă 1,5% din cea europeană, fiind pe locul al treilea în regiune, după Polonia şi Ungaria.

În acest an, piaţa jucăriilor tradiţionale din UE se va ridica la 25 de miliarde de euro. Ţările europene cu cele mai ridicate venituri ale pieţei sunt: Marea Britanie (cu venituri estimate de 5,7 miliarde de euro în acest an), urmată de Germania, Franţa, Italia şi Spania.

Anul trecut, categoria jocurilor şi a jucăriilor de tip puzzle a crescut, în UE, cu aproape 6%, fiind cea mai dinamică şi luând locul jucăriilor de construcţii. Acestea din urma vor reveni însă puternic pe creştere, având în vedere lansarea filmelor Lego Batman, în acest an, şi a Lego Movie 2 în 2019. În mod evident, piaţa românească va resimţi această evoluţie, având în vedere preferinţa românilor pentru jucăriile cu eroi

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 2.6.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

PSD propune un pact pentru păstrarea pensiilor și salariilor la bugetari. Victor Ponta acceptă – celelalte partide îl ignoră

Vladimir Ionescu

Premierul Viorica Dăncilă le-a propus, pe Facebook, tuturor partidelor, să semneze un pact prin care să se angajezeastfel de document că nu vor tăia salariile… Mai mult

Stiri

ANAF: Au fost returnate toate taxele auto cerute înapoi – 6 miliarde de lei, pentru 2 miliaone de români

Vladimir Ionescu

Statul a onorat toate cele două milioane de cereri pentru returnarea taxei auto, suma totală fiind pe aproximativ șase miliarde de lei, a declarat sâmbătă… Mai mult

Europa

Ungaria a respins Digi Communications N.V. de la licitația pentru frecvențele 5G

Iulian Soare

Autoritatea Maghiară pentru Media și Telecomunicații (NMHH) a luat decizia de respingere a participării societății Digi Communications N.V. la licitația pentru utilizarea frecvențelor 5G în Ungaria. Societatea… Mai mult

Europa

Rusia anunță un summit pe tema procesului de pace din Ucraina, dar pune trei precondiții

Iulian Soare

Kremlinul a sugerat vineri că un summit între liderii Rusiei, Ucrainei, Germaniei și Franței ar putea fi organizat luna viitoare, cu scopul de a discuta… Mai mult

Stiri

BNR: Datoria externă a crescut cu 8,5 mld euro în primele 7 luni, investiţiile străine directe au crescut pe 7 luni, dar rămân în stagnarea multianuală.

Adrian N Ionescu

Investiţiile străine directe (ISD) au crescut cu 22,3% în primele şapte luni din 2019 faţă de perioada similară din 2018, până la 2,916 miliarde de… Mai mult

Stiri

INS: Afacerile din comerţul cu autovehicule au stagnat în iulie dar se mențin pe creștere pe primele 7 luni ale anului

Adrian N Ionescu

Comerțul cu autovehicule a scăzut marginal cu 0,8% în iulie 2019 față de luna anterioară, dar se menține în creștere cu 7,9%, în serie ajustată… Mai mult

Stiri

Serghei Lavrov, după scandalul de spionaj din Bulgaria: Unele state din Balcani ajung sub influenţa NATO în pofida voinţei populare

Iulian Soare

Unele state din Balcani au ajuns sub influenţa Alianţei Nord-Atlantice în pofida voinţei majorităţii cetăţenilor, a declarat ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov. “Cât priveşte… Mai mult