La obiect

Decembrie 2019 – inflaţia a depășit conjunctural pragul de patru procente

Creşterea preţurilor de consum în decembrie 2019 a fost de 0,42%, semnificativ mai mare față de valoarea consemnată în urmă cu 12 luni (0,16%), ceea… Mai mult

14.01.2020

La obiect

Creșterea PIB continuă să scadă. Industria, la -2,7% ca volum pe T3 2019

INS a confirmat valoarea de 3% creștere economică pe trimestrul III 2019 și, implicit, traiectoria descendentă a acestui indicator pe parcursul anului în curs. De… Mai mult

14.01.2020

La obiect

Contul curent la unsprezece luni, pe minus cu aproape zece miliarde de euro

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat, după primele unsprezece luni ale anului în curs, un deficit de aproape zece miliarde de euro sau… Mai mult

14.01.2020

La obiect

Noiembrie 2019: salariul real, +10%, productivitatea muncii, -1%

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna noiembrie 2019 a fost de 5.196 lei, cu 2,1% mai mare faţă de luna… Mai mult

13.01.2020

Cronicile

Studiu / Piaţa jucăriilor din România va depăşi 230 de milioane de euro în 2017. Creștere de 44%

de Razvan Diaconu 2.6.2017

Sursa: Economica.net

Piaţa jocurilor şi a jucăriilor din România va depăşi 230 de milioane de euro în acest an, în creştere cu aproape 44% faţă de 2016, ocupând locul al treilea în regiune, după Polonia şi Ungaria, cu o cotă de piaţă de 1,5% din totalul pieţei europene, potrivit unui studiu marketing Perceptum.

Segmentul jucăriilor de construcţie va înregistra cea mai spectaculoasă creştere, de aproximativ 80% în următorii trei ani, deşi cota de piaţă va rămâne redusă, de numai 1,16%, potrivit studiului citat de Agerpres.

Cota de piață cea mai ridicată (63,7%) o vor avea, în continuare, jucăriile diverse (cele dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, morişti, ceasuri, puşculiţe, ca și cele pentru sugari).

Urmează vehiculele şi armele de jucărie (16,5%), precum şi figurinele şi jucăriile de pluş (15,6%). Jocurile video şi pe computer, consolele şi articolele sportive sunt excluse din această categorie.

Piaţa va continua să crească şi anul viitor, însă 2019 ar putea aduce un uşor declin, care să se accentueze în 2020.

Studiul susține că piaţa locală este una extrem de competitivă pentru producătorii autohtoni, mai ales că peste 90% din jocurile şi jucăriile vândute în România provin din import.

Forța companiilor străine vine și din concentrare. La mijlocul anului trecut, trei dintre cele mai mari companii din domeniu – Noriel, Intertoy Zone si Toys&Games – au intrat sub controlul aceleiaşi entităţi, respectiv Jonagold CEE Holding.

Un alt specific al pieţei autohtone de jucării este şi faptul că românii preferă să cumpere jucării brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman, arată studiul menţionat.

Cererea

„Printre factorii care influenţează cererea pentru jucăriile tradiţionale se află îmbătrânirea populaţiei şi creşterea competiţiei cu noile produse IT&C, care substituie tot mai mult segmentul dintâi. Nu doar jocurile video, dar şi telefoanele smart, tabletele şi alte produse de divertisment concurează în preferinţele copiilor. Producătorii vor fi nevoiţi să ia în calcul, tot mai mult, componenţa hi-tech a jucăriilor şi să-şi actualizeze permanent oferta, în funcţie de noii idoli ai generaţiei tinere, pe care aceasta îi doreşte în miniatură”, a declarat Raluca Ghilea, directorul de strategie al Perceptum Concept, citată de Agerpres.

România are peste 130 de firme care activează în comerţul cu jocuri şi jucării tradiţionale, cu peste 2.500 de angajaţi în total. Cei mai importanţi şase retaileri de pe piaţa autohtonă a jucăriilor au cumulat, în 2015, o cifră de afaceri de aproximativ 110 milioane de euro, aproape dublu faţă de 2014.

Potrivit Perceptum, în 2016, piaţa depăşea venituri de 160 de milioane de euro, cu un avans semnificativ al comerţului online, iar în 2018 va continua să crească, în timp ce în 2019 ar putea intra pe un uşor declin, care se va accentua în 2020. Piaţa jucăriilor din România reprezintă 1,5% din cea europeană, fiind pe locul al treilea în regiune, după Polonia şi Ungaria.

În acest an, piaţa jucăriilor tradiţionale din UE se va ridica la 25 de miliarde de euro. Ţările europene cu cele mai ridicate venituri ale pieţei sunt: Marea Britanie (cu venituri estimate de 5,7 miliarde de euro în acest an), urmată de Germania, Franţa, Italia şi Spania.

Anul trecut, categoria jocurilor şi a jucăriilor de tip puzzle a crescut, în UE, cu aproape 6%, fiind cea mai dinamică şi luând locul jucăriilor de construcţii. Acestea din urma vor reveni însă puternic pe creştere, având în vedere lansarea filmelor Lego Batman, în acest an, şi a Lego Movie 2 în 2019. În mod evident, piaţa românească va resimţi această evoluţie, având în vedere preferinţa românilor pentru jucăriile cu eroi

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 2.6.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

Ministrul Marcel Boloș: Autostrada Brașov-Comarnic poate fi decontată din fonduri europene

Vladimir Ionescu

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a declarat că Autostrada Brașov-Comarnic, a cărei valoare va ajunge la un miliard de euro, va putea fi decontată din… Mai mult

Stiri

Ministrul Finanțelor: Vămuirea la destinație – soluție luată în calcul pentru reducerea evaziunii fiscale

Vladimir Ionescu

Una dintre soluţiile avute în vedere pentru reducerea evaziunii fiscale ar putea fi vămuirea la destinaţie, așa cum a procedat și Ungaria, a declarat sâmbătă… Mai mult

Europa

Întâlnire Merkel – Erdogan, la Istanbul: Germania oferă ajutor pentru construirea a 1.000 “adăposturi solide” în nordul Siriei

Iulian Soare

Preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan şi cancelarul german Angela Merkel au îndemnat vineri la consolidarea armistiţiului fragil din Libia, Ankara atenţionând împotriva unei propagări a… Mai mult

Europa

Brexit / Premierul Boris Johnson a semnat acordul de ieșire din UE

Iulian Soare

Premierul britanic Boris Johnson a anunțat vineri seara, pe Twitter, că a semnat acordul de ieșire a Regatului Unit din Uniunea Europeană, prevăzut pentru 31… Mai mult

Europa

OMV Petrom a demarat procesul de vânzare a activelor sale din Kazahstan

Iulian Soare

OMV Petrom a demarat procesul de vânzare a câmpurilor de petrol şi gaze deținute în Kazahstan, singurele sale active de peste hotare, potrivit documentelor de… Mai mult

Stiri

Coronavirusul a ajuns în Europa și Australia. OMS: Țările să se pregătească de răspândirea virusului ucigaș

Iulian Soare

Primele trei cazuri de îmbolnăviri cu noul coronavirus au fost confirmate în Europa, în Franța, și tot sâmbătă a fost identificat și primul pacient pozitiv… Mai mult

Stiri

Parcul auto din România a depășit 8,2 mil. vehicule – infrastructura nu ține pasul. Tendințele în UE

Iulian Soare

Parcul auto din România a crescut la peste 8,2 milioane vehicule în 2018 însă infrastructura rutieră nu ţine pasul, arată un studiu PwC Digital Auto… Mai mult