2 iunie, 2017

Sursa: Economica.net

Piaţa jocurilor şi a jucăriilor din România va depăşi 230 de milioane de euro în acest an, în creştere cu aproape 44% faţă de 2016, ocupând locul al treilea în regiune, după Polonia şi Ungaria, cu o cotă de piaţă de 1,5% din totalul pieţei europene, potrivit unui studiu marketing Perceptum.

Segmentul jucăriilor de construcţie va înregistra cea mai spectaculoasă creştere, de aproximativ 80% în următorii trei ani, deşi cota de piaţă va rămâne redusă, de numai 1,16%, potrivit studiului citat de Agerpres.

Cota de piață cea mai ridicată (63,7%) o vor avea, în continuare, jucăriile diverse (cele dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, morişti, ceasuri, puşculiţe, ca și cele pentru sugari).


Urmează vehiculele şi armele de jucărie (16,5%), precum şi figurinele şi jucăriile de pluş (15,6%). Jocurile video şi pe computer, consolele şi articolele sportive sunt excluse din această categorie.

Piaţa va continua să crească şi anul viitor, însă 2019 ar putea aduce un uşor declin, care să se accentueze în 2020.

Studiul susține că piaţa locală este una extrem de competitivă pentru producătorii autohtoni, mai ales că peste 90% din jocurile şi jucăriile vândute în România provin din import.

Forța companiilor străine vine și din concentrare. La mijlocul anului trecut, trei dintre cele mai mari companii din domeniu – Noriel, Intertoy Zone si Toys&Games – au intrat sub controlul aceleiaşi entităţi, respectiv Jonagold CEE Holding.


Un alt specific al pieţei autohtone de jucării este şi faptul că românii preferă să cumpere jucării brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman, arată studiul menţionat.

Cererea

„Printre factorii care influenţează cererea pentru jucăriile tradiţionale se află îmbătrânirea populaţiei şi creşterea competiţiei cu noile produse IT&C, care substituie tot mai mult segmentul dintâi. Nu doar jocurile video, dar şi telefoanele smart, tabletele şi alte produse de divertisment concurează în preferinţele copiilor. Producătorii vor fi nevoiţi să ia în calcul, tot mai mult, componenţa hi-tech a jucăriilor şi să-şi actualizeze permanent oferta, în funcţie de noii idoli ai generaţiei tinere, pe care aceasta îi doreşte în miniatură”, a declarat Raluca Ghilea, directorul de strategie al Perceptum Concept, citată de Agerpres.

România are peste 130 de firme care activează în comerţul cu jocuri şi jucării tradiţionale, cu peste 2.500 de angajaţi în total. Cei mai importanţi şase retaileri de pe piaţa autohtonă a jucăriilor au cumulat, în 2015, o cifră de afaceri de aproximativ 110 milioane de euro, aproape dublu faţă de 2014.

Potrivit Perceptum, în 2016, piaţa depăşea venituri de 160 de milioane de euro, cu un avans semnificativ al comerţului online, iar în 2018 va continua să crească, în timp ce în 2019 ar putea intra pe un uşor declin, care se va accentua în 2020. Piaţa jucăriilor din România reprezintă 1,5% din cea europeană, fiind pe locul al treilea în regiune, după Polonia şi Ungaria.

În acest an, piaţa jucăriilor tradiţionale din UE se va ridica la 25 de miliarde de euro. Ţările europene cu cele mai ridicate venituri ale pieţei sunt: Marea Britanie (cu venituri estimate de 5,7 miliarde de euro în acest an), urmată de Germania, Franţa, Italia şi Spania.

Anul trecut, categoria jocurilor şi a jucăriilor de tip puzzle a crescut, în UE, cu aproape 6%, fiind cea mai dinamică şi luând locul jucăriilor de construcţii. Acestea din urma vor reveni însă puternic pe creştere, având în vedere lansarea filmelor Lego Batman, în acest an, şi a Lego Movie 2 în 2019. În mod evident, piaţa românească va resimţi această evoluţie, având în vedere preferinţa românilor pentru jucăriile cu eroi

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: