23 februarie, 2023

România va construi trei noi poduri rutiere peste Prut, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu, potrivit căruia au fost transmise pentru validare documentațiile de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate (SF).

Cele trei poduri sunt:

  • Pod nou Stanca (RO) – Costești (MD);
  • Pod nou Bumbata (RO) – Leova (MD);
  • Pod nou Falciu (RO) – Leca (MD).

Durata celor trei contracte este de șase luni pentru fiecare proiect.


„După cum bine știți, colaborarea dintre România și Moldova este una productivă, în care s-a stabilit un plan comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între cele două țări. Încă de anul trecut, am demarat procedurile și pentru construcția a unor noi poduri rutiere peste Prut, iar ieri au fost transmise spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentațiile de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate”, a scris secretarul de stat Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.

Investițiile presupun mai mulți indicatori tehnico-economici: podul rutier propriu-zis, drumul de legătură la infrastructura existentă și punct control frontieră.

Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați.

În mai 2022, secretarul de stat anunța că podul rutier de frontieră peste râul Prut, între localitățile Giurgiulești (Republica Moldova) și Galați (România) a fost reabilitat. Conform acestuia, în reconstrucţia lui au fost investiţi circa 8 milioane de lei (RON), asiguraţi în totalitate de Guvernul României. Acesta era primul pod dintre România şi Moldova reabilitat după 1989.


De asemenea, în decembrie 2022, a fost aprobată finanțarea pentru construcția Podului rutier de peste Prut de la Ungheni, proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF).

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: