7 iunie, 2022

România și Bulgaria au convenit demararea a cinci studii simultane de fezabilitate pentru construcția de noi poduri peste Dunăre, a anunțat ministrul bulgar al Transporturilor, Nikolai Săbev, în urma unei întrevederi cu omologul său de la București, Sorin Grindeanu, citat de presa locală.

Propunerea demarării proiectelor celor cinci poduri a fost lansată de oficialii bulgari la sfârșitul lunii martie, în timpul unei vizite a premierului Nicolae Ciucă la Sofia.

„Un alt punct al discuției l-a reprezentat realizarea infrastructurii rutiere și feroviare. Am discutat propunerea părții bulgare de realizare a cel puțin cinci poduri peste fluviul Dunărea și am insistat pe ceea ce înseamnă demararea procesului de dragare a fluviului Dunărea astfel încât să asigurăm navigația pe tot parcursul anului”, a declarat atunci premierul Nicolae Ciucă.

Două luni întârziere la proiectul Fast Danube


Ministrul român al transporturilor a anunțat la rândul său că a discutat cu reprezentanții Guvernului Bulgariei despre proiectul Fast Danube, care ar urma să permită navelor cu o capacitate de transport mai mare să utilizeze această cale navigabilă.

”Dunărea trebuie să fie navigabilă pe tot parcursul anului pentru a putea asigura fluxul necesar de mărfuri și materii prime spre și dinspre Uniunea Europeană. O mare parte din cerealele care provin din Ucraina pot fi transportate pe Dunăre, ceea ce face Proiectul Fast Danube cu atât mai important!”, a comentat Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Partea bulgară a transmis obiectivele specifice pentru Zonele „Natura 2000” care urmează să fie aprobate și transmise Comisiei Europene, a anunțat Sorin Grindeanu, precizând că procedura de mediu, care urmează să fie inițiată, trebuie finalizată în următoarele șase luni pentru a putea fi trimisă la Comisia Europeană aplicația de finanțare a lucrărilor.

La ora actuală se înregistrează 2 luni de întârziere față de noul calendar stabilit de comun acord pentru anul 2022, a anunțat ministrul român al Transporturilor.


”Le-am transmis colegilor bulgari și intenția Comisiei Europene să organizeze o reuniune trilaterală împreună cu România și Bulgaria, în cadrul Conferinței „TEN-T days” care va avea loc, la sfârșitul lunii iunie, la Lyon, pe tema proiectului Fast Danube”, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Situația privind întreținerea șenalului navigabil poate deveni critică și din cauza scăderii nivelului Dunării pe sectorul Silistra – Somovit, unde partea bulgară trebuie să finalizeze lucrările de dragaj până la sfârșitul lunii iunie 2022, a mai precizat oficialul român.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: