luni

27 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 iunie, 2022

România și Bulgaria au convenit demararea a cinci studii simultane de fezabilitate pentru construcția de noi poduri peste Dunăre, a anunțat ministrul bulgar al Transporturilor, Nikolai Săbev, în urma unei întrevederi cu omologul său de la București, Sorin Grindeanu, citat de presa locală.

Propunerea demarării proiectelor celor cinci poduri a fost lansată de oficialii bulgari la sfârșitul lunii martie, în timpul unei vizite a premierului Nicolae Ciucă la Sofia.

„Un alt punct al discuției l-a reprezentat realizarea infrastructurii rutiere și feroviare. Am discutat propunerea părții bulgare de realizare a cel puțin cinci poduri peste fluviul Dunărea și am insistat pe ceea ce înseamnă demararea procesului de dragare a fluviului Dunărea astfel încât să asigurăm navigația pe tot parcursul anului”, a declarat atunci premierul Nicolae Ciucă.

Două luni întârziere la proiectul Fast Danube


Ministrul român al transporturilor a anunțat la rândul său că a discutat cu reprezentanții Guvernului Bulgariei despre proiectul Fast Danube, care ar urma să permită navelor cu o capacitate de transport mai mare să utilizeze această cale navigabilă.

”Dunărea trebuie să fie navigabilă pe tot parcursul anului pentru a putea asigura fluxul necesar de mărfuri și materii prime spre și dinspre Uniunea Europeană. O mare parte din cerealele care provin din Ucraina pot fi transportate pe Dunăre, ceea ce face Proiectul Fast Danube cu atât mai important!”, a comentat Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Partea bulgară a transmis obiectivele specifice pentru Zonele „Natura 2000” care urmează să fie aprobate și transmise Comisiei Europene, a anunțat Sorin Grindeanu, precizând că procedura de mediu, care urmează să fie inițiată, trebuie finalizată în următoarele șase luni pentru a putea fi trimisă la Comisia Europeană aplicația de finanțare a lucrărilor.

La ora actuală se înregistrează 2 luni de întârziere față de noul calendar stabilit de comun acord pentru anul 2022, a anunțat ministrul român al Transporturilor.


”Le-am transmis colegilor bulgari și intenția Comisiei Europene să organizeze o reuniune trilaterală împreună cu România și Bulgaria, în cadrul Conferinței „TEN-T days” care va avea loc, la sfârșitul lunii iunie, la Lyon, pe tema proiectului Fast Danube”, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Situația privind întreținerea șenalului navigabil poate deveni critică și din cauza scăderii nivelului Dunării pe sectorul Silistra – Somovit, unde partea bulgară trebuie să finalizeze lucrările de dragaj până la sfârșitul lunii iunie 2022, a mai precizat oficialul român.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: