Guvernul a modificat luni legea de organizare și funcționare a Ministerului Sănătății, crescând numărul maxim de posturi în minister, de la 384 la 449, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
Documentul aduce și o serie de modificări ale structurii organizatorice în vederea ”eficientizării activității și a creșterii capacității administrative” a Ministerului Sănătății.
În plus, cei 2.000 de specialiști angajați în perioada stării de alertă declarată în pandemie în direcțiile de sănătate publică și în serviciile de ambulanță vor putea fi menținuți în sistemul de sănătate.
Prin Hotărârea aprobată luni, a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată pentru personalul angajat pe perioada stării de alertă.
E vorba de cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul direcțiilor de sănătate publică și a serviciilor de ambulanță.
Structură specializată în implementarea proiectelor din PNRR
În cadrul ministerului se va înființa o structură de specialitate în vederea implementării reformelor și de monitorizare a stadiului de îndeplinire a țintelor și jaloanelor cu privire la Planul Național de Redresare și Reziliență.
Au fost completate și atribuţiile Ministerului Sănătăţii. Ministerul, în calitate de coordonator în domeniul sănătăţii, va implementa reformele şi investiţiile şi va monitoriza stadiul de îndeplinire pentru fiecare jalon/ţintă cuprinse în Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României.
Conform altei modificări propuse prin proiect, secretarii de stat au, în principal, următoarele atribuţii:
- coordonează activitatea structurilor din cadrul ministerului, stabilite prin ordin al ministrului Sănătăţii
- avizează documentele elaborate sau avizate de structurile din cadrul ministerului, pe care le coordonează
- coordonează activitatea instituţiilor aflate în subordinea ministerului, stabilite prin ordin al ministrului Sănătăţii
***