Ministerul Educaţiei a propus revenirea la trimestre și cinci vacanțe în structura anului şcolar, măsura urmând să intre într-un proces de consultare publică, a anunțat ministrul Sorin Cîmpeanu.
Revenirea este propusă în speranța că ea va fi parte a soluției pentru creșterea calității educației.
Există studii internaționale ce avansează ideea unei legături între vacanțele mai dese și mai scurte, pe de o parte, și performanțele școlare, pe de altă parte.
O asemenea analiză urmează a fi realizată în România, și pe baza ei se va face concret propunerea, a explicat minsitrul Educației:
„Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar de atunci, calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu, din păcate. Tot de atunci, am avut o rată de promovare mică la examenele naționale. Tot de atunci a început să crească și abandonul școlar, dar aștept analiza făcută de specialiști. (…)
Aştept să primesc de la Institutul de Ştiinţele Educaţiei, de la experţi în ştiinţele educaţiei cu privire la modalităţile în care putem îmbina această formă care se pliază perfect peste pedagocia modernă, module de învăţare, de 6-8 săptămâni, în alternanţă cu săptămâni de repaus, schimbare de formă care trebuie să fie dublată de o schimbare de fond.
Este vorba de partea de evaluare de care avem atât de mare nevoie. Astăzi, spre exemplu, aproape toată ziua am petrecut-o cu colegii care au competenţe în domeniu pentru a vedea ce putem face pentru standardizarea evaluării.
Sunt câteva soluţii pe care deja le-am identificat, avem nevoie şi de alte soluţii care să vină în paralel cu această nouă formă de organizare care, având 5 vacanţe, dintre care trei sunt poziţionate foarte clar, este vorba de vacanţa sărbătorilor de iarnă, de vacanţa sărbătorilor Pascale şi de vacanţa de vară, intercalate cu o săptămână de vacanţă în luna octombrie pentru toţi elevii şi o săptămână de vacanţă în luna februarie pentru toţi elevii”.