sâmbătă

27 aprilie, 2024

8 aprilie, 2014

Ministrul Dan Şova a prezentat marţi, la Palatul Parlamentului, noi planşe “orientative” ale Masterplanului pentru transporturi.

Faţă de planurile proiectului “România 100”, prezentate în decembrie 2013, există câteva obiective noi: autostrada Buzău- Brăila/Galaţi, autostrada Focşani-Bacău şi autostrada Sibiu-Rm.Vâlcea, care se va leaga de Piteşti prin Curtea de Argeş.

În ciuda numeroaselor semmne de întrebare legate de utilitate, autostrada Bucureşti-Alexandria rămâne și în noile planuri ale guvernului Ponta, iar alte obiective au fost schimbate.

Varianta orientativă aprilie 2014


Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a prezentat merți 8 aprilie (adică cu o săptămână înainte de 15 aprilie- dată până la care anunţase că va finaliza Masterplanului General de Transport) câteva planşe orientative ale cadrului general de realizare a investiţiilor în transport.

Prezentarea, făcută la Palatul Parlamentului la o reuniune organizată de Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România, este practic o combinaţie a mai multor planuri prezentate în ultimele 5 luni şi conţine, ca noutăţi:

  • Autostrada Buzău-Braila-Galaţi, care anulează Focşani-Galaţi-Brăila (propunerea din “România 100”)
  • Tronsonul de autostradă Constanţa-Agigea
  • Autostrada Focşani-Albiţa
  • Tronsonul de autostradă Focşani-Bacău- Roman-Piatra Neamţ- Suceava
  • Tronsonul de autostradă Piatra Neamţ-Iaşi-Ungheni (care anulează Roma-Iaşi-Ungheni (propunerea din “România 100”)
  • Dispare tronsonul Piatra Neamţ- Târgu Neamţ
  • Apar tronsoane Piteşti-Ploieşti şi Piteşti-Braşov
  • Tronsonul de autostradă Piteşti-Curtea de Argeş- Rm.Vâlcea
  • Apare tronsonul Cluj-Blaj, de aici legături spre Satu Mare şi Bistriţa (solicitare UDMR)
  • Apare tronsonul Timişoara- Stamora Moraviţa
  • Apare tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin
  • Dispare tronsonul Drobeta Turnu Severin- Tg. Jiu- Rm.Vâlcea

(Citiţi şi “Document / Strategia pentru autostrăzi până în anul 2018: Guvernul schimbă traseul coridorului IV paneuropean și vrea deschiderea tronsoanelor marginale”)

Finanţările europene depind de un masterplan bine făcut

Planul guvernului din luna decembrie 2013, pentru anul 2018

Ministrul Dan Şova a anunţat varianta definitivă a Masterplanului pe Transporturi până pe data de 15 aprilie, când documentul ar trebui trimis la Bruxelles pentru aprobarea fondurilor necesare.

Sarcina ministerului este foarte dificilă în condiţiile în care Comisia Europeană a avertizat deja că nu va aproba documentul oficial dacă acesta nu respectă priorităţile europene de finanţare.


Suplimentar, cu anumite lucrări în mare întârziere, România riscă să piardă aproape 2 miliarde de euro finanţări nerambursabile dacă nu va finaliza până în 2015 câteva proiecte derulate pe bugetul european 2007-2013. Mai precis, lucrările nu mai pot fi decontate de la Bruxelles, contractorii urmând să fie plătiţi exclusiv din Bugetul de stat (faţă de numai 15% din valoarea proiectului- cofinanţarea).

În pericol sunt finanţările pentru aproximativ 170 de km de autostradă:

  • Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj
  • 3 loturi ale autostrăzii Lugoj-Deva
  • 4 loturi ale autostrăzii Sebeş-Turda

Principalele motive pentru care aceste lucrări sunt în întârziere sunt legate de procedurile greoaie de licitaţie şi de contenstaţiile ulterioare ale aplicanţilor respinşi.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: