Stellantis, marele producător rezultat din fuziunea Fiat-Chrysler și Peugeot, va exporta vehiculele comerciale uşoare produse în Rusia spre Europa Occidentală, de luna viitoare, fără să se teamă de eventualele sancțiuni împotriva Rusiei în toiul conflictului ucrainian.
Concernul intenţionează să demareze exporturile de vehicule comerciale uşoare Peugeot Expert, Opel Vivaro şi Citroen Jumpy spre pieţele din Europa Occidentală în februarie, după ce producţia de maşini Peugeot, Citroen şi Opel la uzina din Kaluga s-a dublat în 2021, potrivit Reuters.
De asemenea Stellantis va începe producerea vehiculelor comerciale uşoare Fiat Scudo în Rusia până la finalul anului, pentru a le vinde peste hotare. Stellantis deține majoritatea acțiunilor uzinei din Kaluga, restul fiind ale Mitsubishi Motors.
Stellantis este al patrulea producător auto mondial, dar are o cotă de piață de numai 1% în Rusia.
Concurență occidentală pe piața rusă
Piaţa rusă este dominată de AvtoVaz, producătorul auto deţinut de Renault, chiar dacă Stellantis a anunţat că vânzările sale totale în Rusia au crescut cu 65% anul trecut.
Astfel că Stellantis vrea să facă din uzina sa din Kaluga într-un hub de export care va furniza motoare şi maşini Europei, Americii Latine şi Africii de Nord.
Vehiculele comerciale produse sub brandurile Stellantis în Rusia se vor adăuga celor de la fabricile Stelllantis din Marea Britanie şi Franţa, pe fondul majorării cererii pe plan global.
Creşterea vânzărilor de maşini noi în Rusia ar urma să încetinească până la 3,3% în 2022, după ce crescuseră cu 4,3% în 2021. Cauzele sunt cam aceleași ca peste tot: deficitul global de semiconductori, problemele logistice şi costurile ridicate.
Caasa Albă a avertizat că va adopta sancțiuni de amploare împotriva Rusiei, în cazul în care aceasta va invada Ucraina, inclusiv prin blocarea accesului la livrările de componente electronice, ceea ce ar afecta grav industria locală din Rusia.