Opel, parte a grupului Stellantis, va vinde în Europa doar mașini electrice începând din 2028 și va relansa în variantă electrică modernă modelul Manta. Stellantis va investi 30 miliarde de euro până în 2025 pentru electrificarea celorlate mărci din portofoliu. Din grup fac parte Fiat-Chrysler, Peugeot, Citröen, Alfa Romeo și Jeep.
Stellantis se va baza pe cinci uzine producătoare de baterii pentru mașini electrice în Europa și SUA.
Producătorii auto din toată lumea se străduie să promită electrificarea modelelor lor. Jaguar și-a stabilit anul 2025 ca dată în care va produce doar mașini 100% electrice, Volvo – până în 2030 și Audi până în 2033, potrivit France 24.
Ford a anunțat că din 2030 va vinde doar mașini electrice în Europa.
Opel Manta redivivus
Pentru 2025, Opel își propune să vină pe piață cu varianta electrică Manta-e, modelul de succes vândut între anii 1970 și 1988.
Prin Manta-e și nu numai, Opel intenționează să intre pe piața chineză, potrivit directorului său general (CEO), Michael Lohscheller. Stellantis nu a reușit, deocamdată, să convingă această piață uriașă.
Deocamdată, modelele hibride și electricele contează pentru mai puțin de 10% din vânzările Opel în Europa. Opel a vândut anul trecut în Europa aproape 500.000 de mașini, de trei ori mai puține decât acum două decenii.
Marile planuri ale Stellantis
În cadrul palnului de investiții în hibridizare & electrificare de 30 miliarde euro al Stellantis vor fi lansate modele pe patru platforme de diferite anverguri, pentru Opel fiind rezervată varianta STLA Small, potrivit electrive.
Obiectivul Stellantis este ca 70% dintre mașinile pe care le va vinde în Europa în 2030 să fie electrice sau hibride. Pentru SUA pragul este de 40%. Declocamdată proporțiile sunt 14% în Europa și 4% în SUA.
(Citiți și: „Stellanis – noul mega-grup auto mondial: 14 mărci și 200 de fabrici, rezultate din fuziunea Peugeot – Fiat Chrysler”)
Stellantis vrea să scadă costul bateriilor cu 40% între 2020 și 2024 și cu 20% în plus până în 2030.
Grupul a anunțat că una dintre uzinele de baterii va fi în Italia, după ce în trecut a confirmat că va construi unele în Franța și Germania.
Goana după litiu
Stellantis are la dispoziție două fabrici de baterii în Franța și Germania și a încheiat un acord cu guvernul italian să-și transforme uzina de motoare din Termoli în fabrică de baterii, potrivit directorului general Carlos Tavares.
Pentru a-și asigura o aprovizionare sustenabilă cu litiu, principalul metal folosit la baterii, Stellantis a semnat două memorandumuri de înțelegere cu partenerii pentru extracția din saramură geotermală. Scopul este folosirea litiului reciclat în baterii noi.
(Citiți și: „Polonia a devenit principalul furnizor UE de baterii pentru mașini electrice”)
Pentru cele patru platforme de vehicule electrice, compania se bazează pe o nouă familie de motoare electrice, cu trei unități de acționare (EDM1 – 3)
EDM1 (Electric Drive Module) este proiectat pentru STLA Small și are o putere de 70 kW. Prin urmare, este mai probabil ca acest motor să fie utilizat la autovehiculele mici cu preț redus.
EDM2 acoperă gama de la 125 la 180 kW, destinat modelelor mici, mijlocii și mari. EDM3 oferă între 150 și 330 kW pe motor.
Noul grup are producție anuală de 8 milioane de vehicule, un total de 400.000 de angajați și aproximativ 200 de sit-uri de producție.
Cota de piață a Stellantis în Europa a fost de 23,3% în primele cinci luni ale acestui an, după Volkswagen, cu 26,2%. Peugeot a generat 30% din vânzări, Fiat și Citroen au contribuit cu câte 20% fiecare, iar Opel a generat peste 15%.