Experiența pandemiei a demonstrat că tehnologiile digitale pot fi introduse cu succes în procesul de predare-învățare, însă Ministerul Educației trebuie să susțină această modernizare a învățământului prin programe integrate, inclusiv de evaluare anuală a cadrelor didactice, este de părere Ștefan Apăteanu, CEO Edu Apps, care avertizează că școala nu are cum să fie performantă, dacă profesorii nu au performanțe.
”Am întâlnit școli din mediul rural care se descurcă excelent la introducerea acestei tehnologii digitale în procesul de predare-învățare. Faptul că un cătun din țară reușește să facă față cu succes acestor provocări mie îmi arată că este posibil, dar contează resursa umană locală. Trebuie să venim cu niște programe integrate, susținute de Ministerul Educației, care să introducă, spre exemplu, evaluarea anuală a cadrelor didactice. Pregătirea lor a înghețat în momentul în care și-au luat gradul. Sunt o serie de lucruri care în cascadă, în sinergie ar produce efectele pe care le așteptăm”, a declarat Ștefan Apăteanu în cadrul conferinței ”Formarea competențelor: Educația pentru industriile cu valoare adăugată mare”, organizată marți de CursdeGuvernare.
În opinia sa, pandemia a avut o contribuție semnificativă la accelerarea procesului de digitalizare a învățământului, la ora actuală existând în școli software, dar și utilizatori dispuși să învețe altfel – elevii se așteaptă acum ca procesul educațional să aibă o componentă digitală.
”Pentru a ajunge să fie folosite la capacitate maximă (tehnologiile digitale, n.r.), avem nevoie ca profesorii să le adopte, iar aici intervine o curbă de învățare ceva mai lentă pentru că presupune o schimbare a metodologiei de predare prin integrarea acestor instrumente digitale de predare-învățare și evaluare în cadrul parcursului curricular”, a explicat CEO-ul Edu Apps.
Compania a dezvoltat în acest sens o serie de cursuri acreditate pentru profesori.
”Aș putea spune că suntem de câteva ori mai bine la tehnologia digitală decât eram înainte de a începe pandemia. E adevărat, s-a făcut forțat, cu multe frustrări. Unii profesori au înțeles că digitalizarea înseamnă să dai teme pe WhatsApp. De aici și până la a folosi instrumente de flux de lucru la clasă e o distanță destul de mare. Dar cadrul s-a creat, există o presiune dinspre părinți și elevi. Elevii se așteaptă să găsească un fel de tehnologie când ajung la clasă. Așteptarea trebuie însoțită de proiecte”, a conchis specialistul.