sâmbătă

27 aprilie, 2024

22 februarie, 2023

Secretarul de stat pentru transporturi şi şeful companiei feroviare de stat din Spania au demisionat pe fondul furiei publice şi politice produse de constatarea că zecile de trenuri achiziționate recent, cu 258 milioane de euro, au o lăține ce nu le permite să intre în unele tuneluri.

Operatorul feroviar de stat, Renfe, a demarat în urmă cu trei ani un plan de modernizare a materialului rulant pentru trenurile de navetişti şi trenurile de distanţă medie din Asturia şi Cantabria. Luna trecută însă s-a aflat că trenurile construite în cadrul unui contract de 258 de milioane de euro vor fi prea late pentru a trece prin unele dintre tunelurile din cele două regiuni.

Miguel Ángel Revilla, preşedintele regiunii Cantabria, a spus că proiectul este o „gafă” şi a cerut măsuri urgente, în timp ce Adrián Barbón, preşedintele regiunii vecine, Asturia, s-a declarat „nedumerit, furios şi dezamăgit”, scrie The Guardian, preluată de News.ro.


Isabel Pardo de Vera, secretarul de stat spaniol pentru transporturi, şi-a prezentat luni demisia, la fel ca şi Isaías Táboas, preşedintele Renfe, după ce concedierea, luna trecută, a doi înalţi funcţionari nu a fost suficientă pentru a-i linişti pe cei supăraţi din cauza planificării deficitare şi a întârzierilor care au urmat.

Guvernul de coaliţie al socialiştilor spanioli, condus de premierul Pedro Sánchez, a încercat să potolească furia publică anunţând că acele călătorii pe reţelele din Asturia şi Cantabria afectate de întârzieri vor fi gratuite până când noul material rulant va începe să intre în funcţiune, la începutul anului 2026.

„Din momentul în care am aflat despre această chestiune, am făcut tot ce am putut pentru a afla ce s-a întâmplat şi pentru a găsi o soluţie”, a declarat presei ministrul spaniol al transporturilor, Raquel Sánchez, după ce s-a întâlnit luni cu Revilla şi Barbón. „Încă de la început, ne-am asumat responsabilitatea, ne-am cerut scuze, am recunoscut greşeala şi am determinat cui aparţine vina. De asemenea, am început un audit intern şi am creat un grup de lucru pentru a găsi o soluţie şi a accelera cât mai mult posibil construcţia trenurilor”, a arătat ministrul.

***


Articole recomandate:

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: