fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Serbia tocmai termină o autostradă de 550 de km pe un traseu la fel de greu ca Valea Oltului. Fără sprijinul fondurilor europene

de Adrian N Ionescu , 18.11.2018

Au mai rămas de finalizat doar 34 de kilometri din cei 554 ai autostradei A1 din Serbia, care străbate țara vecină de la un capăt la altul, iar două dintre loturile aflate în construcție sunt într-o zonă muntoasă, similară cu Valea Oltului.

„Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului”, spune Asociația Pro Infrastructura, într-o postare care conține și imagini cu 4,7 km dintr-un lot realizat de bulgarii de la Trace Group.

Proiectul este parte a Coridorului paneuropean 10 (E75), iar segmentul filmat este localizat în sud-estul Serbiei, în apropierea granițelor cu Bulgaria și Macedoniei.

„Deși nu sunt în Uniunea Europeană și nu beneficiază de fondurile nerambursabile pe care le are la dispoziție România, vecinii noștri au reușit să construiască aproape în totalitate o autostradă de la un capăt la celălalt al țării”, scrie Asociația Pro Infrastructură.

(Citiți și: ”Nu, nu e penal: Metodele prin care managerii puși politic subminează construcția de autostrăzi din România”)

La mai bine de 10 ani de la intrarea în UE, România nu reușește „studiile și proiectele complete pentru un tunel forat de autostradă, darămite să și licităm lucrările pentru asemenea structuri.

„Dăm vina pe urși, nu putem stabiliza un deal cu o soluție definitivă ceva mai complexă și nu suntem în stare să aprobăm variante inteligente în puncte dificile (sensurile decalate de autostradă, de exemplu)”, spune sursa citată.

(Citiți și: ”Față în față – două guverne românești: Un veac de singurătate. Și 10 lumânări aprinse la agonia leadershipului politic românesc”)

Sârbii demonstrează că „un plus de inteligență, strategia corectă și oamenii profesioniști în posturi cheie pot produce proiecte grele și spectaculoase într-un orizont de timp rezonabil, chiar în lipsa finanțării externe consistente”, mai spune Pro Infrastructura.

La noi, autostrăzile montane rămân deocamdată doar pe hârtie, chiar dacă avem acces la miliarde de euro.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.11.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

BNR primește o linie de finanțare de 4,5 miliarde de euro de la BCE pentru asigurarea lichidității de euro

Alexandra Pele

Banca Centrală Europeană (BCE) și Banca Națională a României (BNR) au convenit asupra unui aranjament în cadrul căruia se va furniza BNR lichiditate în euro,… Mai mult

Stiri

Statul încasează de la Hidroelectrica dividende suplimentare de 600 milioane de lei

Adrian N Ionescu

Ministerul Economiei și Energiei a decis, cu puterea pachetului de 80% din acțiunile Hidroelectrica, distribuirea de către companie a unor dividende suplimentare de 750 de… Mai mult

Europa

Benzinăriile din Germania, obligate să instaleze stații de încărcare pentru maşinile electrice

Adrian N Ionescu

Germania va obliga toate benzinăriile de pe teritoriul său să aibă staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru încurajarea cererii acestui segment auto. Măsura apare… Mai mult

Europa

Comenzile din Germania au scăzut cu peste 25% în aprilie. Punctul minim al recesiunii industriale a trecut

Alexandra Pele

Comenzile din industria germană au scăzut cu 25,8% în aprilie, cel mai abrupt declin lunar din 1991, potrivit datelor publicate vineri și citate de Reuters.… Mai mult

Stiri

VIDEO Mirela Iordan, CEO Pfizer Romania: Singur, sistemul public nu poate face față provocărilor prezente sau viitoare

Redacţia

Reforma în sistem este treaba autorităților însă jucătorii privați pot sprijini anumite zone. De exemplu, „Pfizer are know how extarordinar pe educație în Sănătate. Trebuie… Mai mult

Europa

Comisia Europeană extinde măsurile de control a investițiilor, împotriva preluărilor ostile din afara UE. Mai ales a celor chineze

Adrian N Ionescu

Comisia Europeană a propus extinderea controlului asupra investiţiilor străine în blocul comunitar, la proiecte din domeniul apărării, energiei nucleare şi comunicaţiilor prin satelit. Măsura este… Mai mult

Stiri

Guvernul a aprobat memorandumul de susținere a companiilor mari, operațional în 30 de zile, promite Florin Cîțu

Vladimir Ionescu

Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a anunţat, joi seară, că Guvernul a aprobat memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari, spunând că şi acestea… Mai mult