vineri

19 aprilie, 2024

25 mai, 2023

Contractul pentru pentru proiectarea şi execuţia magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca a fost semnat miercuri, în prezența premierului Nicolae Ciucă, a ministrului Transporturilor – Sorin Grindeanu, şi a ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode.

Magistrala va avea 21 de stații și costă nouă miliarde de lei, fără TVA, din care 1,5 miliarde sunt fonduri PNRR.

Termenul de realizare a proiectului este de opt ani, și cuprinde 12 luni pentru etapa de proiectare și șapte ani pentru execuția lucrărilor. 


Finanțarea primelor nouă stații de metrou, care trebuie finalizate până în 2026 (fără a se putea circula încă pe acest traseu), va fi asigurată prin fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. 

Din estimările preliminare, metroul din Cluj-Napoca va transporta până la 164.000 de călători pe zi, în anul 2030.

Reprezentanții constructorului, Gulermak – Alstom – Arcada, au declarat: „Aș dori să vă anunț că subsidiarele companiei noastre au căștigat un proiect similar in Dubai. Ei sunt gata sa exacute aceeasi calitate și la Cluj, la termenele decise”. 


Metroul este esențial pentru fluidizarea circulației în municipiul reședință de județ al Clujului, al doilea oraș după Capitală, pentru că va asigura transportul la muncă și înapoi al locuitorilor middle class din comuna Florești, unde populația a ajuns la peste 52.000 de locuitori, la Recensământul din 2021, cu aproape 30.000 mai mulți decât în 2011.

Principalele informații despre Magistrala 1 a metroului din Cluj:

  • Prima linie de metrou din provincie va avea 21 de stații și costă nouă miliarde de lei, din care 1,5 miliarde sunt fonduri PNRR.
  • Termenul de realizare este de opt ani, proiectare și execuție.
  • Constructorul care va executa lucrările este Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada.
  • Lungimea unui tren de la Cluj va fi de 51 de metri, față de 112 metri la București, iar capacitatea maximă, adică numărul de pasageri per tren va fi mai redus decât la București.
  • Spre deosebire de Capitală, unde se circulă exclusiv în subteran, o parte din linia de rulare clujeană va fi la suprafață, în comunele Florești și Gilău, unde spațiul permite acest lucru.
  • Trenurile vor fi mult mai scurte decât cele de la București: trei vagoane, față de șase câte are un tren de metrou în București.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: