joi

25 aprilie, 2024

28 februarie, 2023

O asociere de constructori și proiectanți din Turcia a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția unor lucrări la linia de metrou M6, între Băneasa și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Tot o asociație de constructori din Turcia a câștigat și contractul pentru metroul ușor din Cluj Napoca, proiect finanțat parțial prin PNRR.

Detaliile contractului din București

Contractul scos la licitație în București vizează doar proiectarea și execuția structurilor de rezistență, după care alte contracte subsecvente vor viza achiziția de echipamente și trenuri, montarea căii de rulare, finisaje.


Valoarea contractului atribuit constructorilor turci este de 1,27 miliarde de lei fără TVA, sursa de finanțare fiind bugetul de stat și fonduri externe rambursabile (foarte probabil din fonduri alocate prin bugetul multianual 2021-2027).

Lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii ordinului de începere.

Anunțul privind desemnarea câștigătorului din București a fost făcut marți, pe Facebook, de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Metrou la Otopeni, un proiect respins de la finanțare de Comisia Europeană

Proiectul metroului care să lege Bucureștiul de Aeroportul Otopeni a apărut după decizia UEFA de a organiza Campionatul European de Fotbal 2020 în 12 orașe din Europa, între care și București.


La acel moment, guvernul a încercat să obțină fonduri europene nerambursabile pentru finanțarea proiectului, dar în 2018 a eșuat în a convinge Comisia Europeană să susțină financiar întregul proiect. Comisia a aprobat finanțare doar pentru jumătate de proiect, adică pentru metrou între actuala stație 1 mai și complexul comercial de la Băneasa ( proiect nefinalizat, dar prins în PNRR).

Obiecțiile Comisiei au vizat:

  • absența unei analize de opțiuni veritabile,
  • estimarea costurilor la un nivel prea scăzut,
  • M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3),
  • studiul de trafic nu este de încredere,
  • problemele de trafic pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă
  • optimismul părții române privind duratat proiectului de 4,5 ani (un an de licitații și alți 3,5 de lucrări în teren).

Între timp, conexiunea Aeroport Otopeni – București a fost asigurată de o linie de tren care face legătura între aeroport și Gara de Nord.

Detaliile contractului din Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca a anunțat, tot marți, că o altă asociere de firme din Turcia a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru realizarea metroului ușor.

Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9 miliarde lei, fără TVA, din care 8,6 miliarde execuție și 4000 milioane proiectare.

Durata totală a contractului este de 96 de luni. Linia de metrou ușor va avea lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde de 15.200/21.600 pasageri / oră pe sens.

Finanțarea obiectivului este asigurată partial din fonduri PNRR, din fonduri locale și ”alte surse legal constituite”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: