marți

19 martie, 2024

30 iulie, 2019

Puse cap la cap, ultimele statistici ale industriei auto relevă un trend îngrijorător în ceea ce privește înmatriculările de autovehicule: în România se investește în special în confortul personal, adică în autoturisme, și puțin pentru înființarea sau dezvoltarea unei afaceri, adică în camioane și autoutilitare.

Statistica europeană arată exact pe dos față de cea din România.

85% din vehiculele vândute în România sunt autoturisme


Potrivit statisticilor APIA din iunie 2019, luna mai a propulsat piața auto din România, vânzările crescând cu 11,6%, până la 78.486 unități, în primele 5 luni ale acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. O lună înainte, sporul fusese de 9,2%.

În schimb, în același timp, volumul vânzărilor de autoturisme noi în UE a scăzut cu 2,1%, mai ales ca urmare scăderii de 2,5% din țările UE15.

Românii au cumpărat cu 24,8% mai multe autoturisme, până la 28.223 unități, chiar dacă programul „Rabla” a început cu o lună mai târziu. În aceeași perioadă, au fost înmatriculate 184.091 autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate – spune raportul citat), cu 6,6% mai puține decât în 2018.

Peste 85% din vehiculele vândute în România sunt autoturisme, care au înregistrat o creștere de 13,1%. Piața a crescut continuu în ultimele 12 luni, cu excepția lunii martie.


Există un singur argument care cauționează acest comportament al consumatorului român: parcul auto din România este în continuare unul dintre cele mai vechi din UE și figurăm în statistica europeană cu cel mai mic număr de autoturisme (261) la mia de locuitori.

(Citiți și: Importul de poluare și creșterea parcului auto – comparații cu celelalte state UE)

Statistica statelor dezvoltate arată creșteri la autovehicule comerciale și scăderi la autoturisme

Conform datelor comunicate luni de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de vehicule comerciale din UE în luna iunie 2019 au fost cu 2,8% mai mari decât în luna similară a anului 2018.

Defalcat, grupul țărilor EU 15 a înregistrat în luna iunie 2019 o creștere de 2,6% față de luna iunie 2018, în timp ce, țările nou intrate (EU12 – fără Malta), una de 5,7%.

În acest context favorabil, România a înregistrat în luna iunie 2019, o creștere doar de 0,9% față de luna similară a lui 2018. Că urmare, pe ansamblul primelor 6 luni din 2019, vehiculele comerciale înregistrează pe ansamblul UE, o creștere generală de 5,8%.

Statele în care se înregistrează cele mai mari vânzări de vehicule comerciale după șase luni, sunt Franța, UK și Germania, toate trei, cu volume peste 200.000 unități și cumulând peste 54% din întreagă piață a UE.

Segmentul vehiculelor comerciale ușoare (LCVs <3,5t) a înregistrat în luna iunie 2019 o scădere de 5% față de luna similară a lui 2018. Că urmare, pe primele 6 luni din 2019, acest segment înregistrează, pe ansamblul UE, o creștere totală de doar 3,8% (3,5% EU15 și 7,2% EU12).

România, consemnează pe aceste segment, pe ansamblul celor 6 luni, o scădere de 5,9%.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: