Analiză

Cum ratează România șansa de a deveni hub regional pe piața gazelor naturale: TAP se mișcă mai repede decât BRUA

Șansele României de găzdui  un hub regional pe piața gazelor naturale sunt pe cale să fie compromise, atâtea cât mai erau, căci resursele din regiunea… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Pedeapsă cu închisoarea pentru întârzieri mari la plata taxelor reținute la sursă și pentru evaziune: Proiect depus de ministrul Finanțelor

Ministrul Finanțelor a înregistrat la Senat un poriect pentru modificarea Legii 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale și pentru creșterea ratei de colectare la… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Parlamentul UE a desemnat echipa ce va negocia șefia Parchetului European

Parlamentul European și-a desemnat joi noua echipă pentru negocierea, cu Consiliul UE, a poziției de procuror-șef european. Mandatul celor trei europarlamentari este de a obține… Mai mult

12.09.2019

Chestiunea

Creșterea puterii de cumpărare a salariilor se menține la peste 10%, productivitatea muncii la +0,2%

Conform datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna iulie 2019 a fost de 5.091 lei, cu 0,7% mai mic faţă de luna… Mai mult

12.09.2019

Cronicile

Salini Impregilo trebuie să restituie CNAIR 83 milioane lei – decizie Curtea de Apel în dosarul autostrăzii ”surpate”

de Adrian N Ionescu , 18.10.2018

Constructorul lotului autostrăzii A1 Sibiu-Orăştie surpate parțial în 2014, Salini Impregilo S.p.A, ar urma să restituie companiei române de drumuri peste 83,1 de milioane de lei – despăgubirea obținută de firma italiană la Curtea Internațională de arbitraj din Paris, după rezilierea contractului.

„În data de 16.10.2018 Curtea de Apel Bucureşti a admis acţiunea în anulare formulată de juriştii CNAIR, obligând Antreprenorul Salini Impregilo S.p. A. să restituie companiei suma de 83.158.980,82 lei”, spune un comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) emis joi.

Contractul cu Salini Impregilo pentru construcţia lotului 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu a fost reziliat în luna ianuarie a anului 2016 în urma marilor deficienţe constatate, care au impus reconstrucția portțiunii afectate.

„Precizăm că în data de 23.03.2017 Curtea Internaţională de arbitraj Camera Internaţională de Comerţ – ICC Paris a pronunţat o sentinţă parţială arbitrală care a obligat CNAIR să plătească suma de 83.158.980,82 lei Antreprenorului Salini Impregilo S.p.A. cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu (km 43+855 – km 65+965)”, mai spune comunicatul CNAIR.

În urma acestei sentinţe, în data de 8 mai 2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înfiinţare a popririi bancare emisă de către un Birou de Executare Judecătoresc.

„Considerând că Arbitrul s-a pronunţat formal asupra Deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicţie, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin Deciziile CAD, CNAIR, prin Direcţia Juridică, a depus în data de 10.05.2017 la Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti o contestaţie la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar”, explică CNAIR.

Surpare după inaugurare

Lotul 3 al autostrăzii A1 Oraștie-Sibiu a fost deschis circulației în anul 2014, în ajunul celui de-l doilea tur al alegerilor prezidențiale, în prezența ministrului Transporturilor de la acea dată, Ioan Rus.

La câteva săptămâni după deschiderea traficului au apărut fisuri și alunecări, iar în septembrie 2015 autoritățile s-au închis văzut nevoite să închidă traficul şi să reconstruiască porţiunea surpată în regie proprie.

CNAIR a reziliat contractul cu Salini Impregilo în 2016 şi a a reținut circa 60 de milione de lei drept garanția de bună lucrare, iar compania italiană a cerut daune la Curtea de arbitraj de la Paris.

Noi fisuri și denivelări ale carosabilului au reapărut în 2017.

Calitatea slabă a construcției de autostrăzilor din România a dus la cheltuieli cu reparațiile de peste 63 de milioane de lei din 2015, până în septembrie 2017, potrivit datelor furnizate de CNAIR la solicitarea cursdeguvernare.ro.

„Reparaţiile pentru segmentul de autostrada demolat pe Orastie –Sibiu, lot 3 (km 60+500-60+700), au costat in 2016 aproximativ 12,6 milioane de lei, lucrări executate in regie proprie de DRDP Cluj”, spunea CNAIR .

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.10.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Cristian Grosu / Criza care urmează și percepția ei

Cristian Grosu

Scurt, că altfel –  dată fiind tema – ar fi o impietate: Contextul, criza care vine pentru România și săptămâna de ceață. Mai întâi, săptămâna… Mai mult

Stiri

Piața recuperează: Cursul la 4,75 lei/euro, după o săptămână de depreciere accentuată

Adrian N Ionescu

Euro se menține pe tendința de depreciere substanțială declanșată săptămâna trecută, ajungând luni dimineață la un nou maxim al ultimelor trei luni, de 4,7536 de… Mai mult

Stiri

Producția de electricitate – aproape de minimele ultimilor 20 de ani. Hidroelectrica, obligată să acopere problemele sistemului

Adrian N Ionescu

Hidroelectrica s-a văzut nevoită să crească de aproape trei ori producția în primele ore ale zilei de luni, după ce sistemul energetic s-a apropiat din… Mai mult

Europa

Paradox: Numărul mașinilor diesel a crescut în UE cu 74% față de 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen

Iulian Soare

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu 2016, anul în care… Mai mult

Europa

Agenția de turism Thomas Cook a intrat în insolvență

Vladimir Ionescu

Thomas Cook, cea mai veche agenție de turism din lume, cu o istorie de 178 de ani, a intrat luni în insolvență, transmite presa internațională.… Mai mult

Stiri

Benny Gantz a obţinut susţinerea pentru formarea unui nou guvern în Israel

Iulian Soare

Partidul israelian ”Lista arabă unită” (Joint List) a decis să îl susţină pe fostul şef al Statului major al armatei, Benny Gantz, pentru formarea unui… Mai mult

Stiri

Avertisment OMM: 2015-2019, cel mai călduros cincinal din istoria înregistrărilor meteorologice

Vladimir Ionescu

Intervalul 2015-2019 reprezintă cea mai călduroasă perioadă de cinci ani din istoria înregistrărilor meteorologice, începute acum 150 de ani, potrivit Organizaţiei Meteorologice Mondiale (OMM), transmite… Mai mult