sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

20 aprilie, 2022

România a pierdut între 400 de milioane și un miliard de euro din fondurile europene alocate pentru infrastructura de transport, din cauza schimbărilor de priorități și a capacității administrative scăzute, potrivit comisarului european din domeniu, Adina Vălean (foto).

„Întârzierile din cauza capacității administrative scăzute, proceduri lungi pentru contestare în justiție în cadrul licitațiilor, schimbările de priorități investiționale – toate astea au dus la pierderi de sume importante, (…), între 400 milioane – 1 miliard de euro pierduți din fondurile de coeziune și din Connecting Europe Facility pentru transporturi”, a declarat Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, citată de DC News și DIGI24.

În  perioada 2021 – 2027, României îi sunt puse la dispoziție 12 miliarde euro pentru transporturi, dublu față de perioada de finanțare anterioară 2014-2020, a precizat oficialul citat.


Numai pentru modernizarea magistralei de tren dintre Braşov şi Sighişoara, România a pierdut a pierdut finanțare europeană de 320 de milioane de euro,  „pentru că nu a reuşit să semneze la timp contractele de execuţie, toate cele trei contracte fiind mult întârziate din cauza contestaţiilor” – este exemplul dat de Adina Vălean.

PNRR trebuie aplicat, nu schimbat. Poate fi corectat din cauza prețurilor

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNNR) prevede 9,7 miliarde de euro dedicate transporturilor, din care aproape 4 miliarde de euro pe feroviar, 3,5 miliarde de euro pe rutier, 600 de milioane de euro pentru metrou, circa 180 de milioane de euro pentru autobuze verzi, a amintit comisarul european Adina Vălean, citată de Agerpres.

Este, însă, „o greşeală să ne apucăm să schimbăm ceva în PNRR, cel puţin pe transporturi. Flexibilitate, probabil că s-ar putea găsi la Comisie, dacă în cele din urmă România vine şi spune „Uite, mi-am mai făcut socotelile între timp, mai ales cu toate modificările existente acum, cu creşterea preţurilor la materiale de construcţii, lipsa de forţă de muncă…”. Acestea sunt chestiuni care pot fi punctual discutate, nu e nimic bătut în cuie, dar în ansamblu cred că ar fi bine să ne ţinem de ce am stabilit să facem”, a mai spus comisarul european pentru Transporturi.

Alocările pentru infrastructura feroviară „sunt fără precedent”, de aproximativ 5 miliarde de euro, care includ și instrumentul financiar european care se cheamă Connect Europe Facility cu 763 de milioane de euro „garantat până în 2024, plus alte linii financiare suplimentare din care se pot atrage bani prin competiţie”.


Mai sunt și fondurile de coeziune, de 1,5 – 2 miliarde de euro numai pentru transporturi. Deci, în total sunt puşi la dispoziţie aproximativ 12 miliarde de euro pentru transporturi, dublu faţă de perioada de finanţare anterioară, 2014 – 2020. Alocările pentru infrastructura feroviară sunt fără precedent, de aproximativ 5 miliarde de euro”, a conchis Adina Vălean.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: