duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 aprilie, 2022

Peste 21 de luni ar trebui să fie gata studiul de fezabilitate privind modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București, potrivit contractului semnat marți între Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea ISPCF SA – BAICONS IMPEX SRL, în valoare totală de peste 20.74 milioane de lei (fără TVA) – spune un comunicat al CFR SA.

Modernizarea Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, include următoarele zone de analiză și dezvoltare:

  • Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;
  • Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;      
  • Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.

Complexului Feroviar București Nord i se va acorda o atenție specială, pentru că „deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual”. Procedura de achiziție publică pentru contract a fost lansată în 12 iulie 2021.


Modernizarea ar urma să asigure  interoperabilitatea deplină a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar București cu rețeaua feroviară TEN-T, în conformitate cu  Regulamentul UE nr. 1315/2013, Regulamentul Comisiei 1299/2014 și Directiva de interoperabilitate 2008/57/CE.

În căutarea „funcționării optime a rețelei”

Urmează să fie identificată „cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București”.

Și ar urma să se afle care este  „strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă”.

„Obiectivele specifice ale investiției sunt:

  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;
  • prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.
  • decongestionarea traficului rutier în Municipiul București și implicit reducerea factorului poluant”.

Costul studiului,  de 20.742.050 lei (fără TVA) va fi acoperit în proporție de 85% din fonduri europene (Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport), iar restul de la Bugetul de Stat.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: