miercuri

8 mai, 2024

27 mai, 2022

Constatul amiabil în cazul accidentelor rutiere se va putea face și electronic, potrivit schimbării Normei 20/2017 privind asigurările auto în România, făcute de Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Actul normativ fiind trimis către Monitorul Oficial şi urmează să intre în vigoare după 90 de zile de la publicare, a anunțat ASF vineri.

Conform noilor reglementări, „în cazul completării formularului de Constatare amiabilă de accident în format electronic, datele completate şi semnăturile olografe ale conducătorilor celor două vehicule, implicate în accident, sunt preluate de dispozitivul pe care se completează formularul”, spune comunicatul ASF.

Baza tehnică va fi dezvoltată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), împreună cu firmele de asigurare care emit RCA pe teritoriul României.


„Asigurătorii RCA şi BAAR dezvoltă şi administrează soluțiile tehnice şi stabilesc, de comun acord, procedura avizării daunei prin intermediul formularului de Constatare amiabilă de accident în format electronic, cu respectarea dispozițiilor legale privind gestionarea riscurilor operaționale generate de sistemele informatice utilizate de entitățile autorizate/avizate/înregistrate, reglementate și / sau supravegheate de către ASF” – spune actul normativ.

Scopul principal: evitarea unui „infringement” la Comisia Europeană

ASF recunoaște că principalul scop al noilor reglementări a fost abrogarea sau modificarea acelor prevederi neconforme cu legislaţia europeană care au dus la procedura de privind incompatibilitatea „unor dispoziții ale legislaţiei românești referitoare la asigurarea de răspundere civilă auto adoptate în 2017”.

„Concret, au fost eliminate obligaţiile de notificare a modificărilor de tarife sau de raportare a fundamentării acestora către ASF, în conformitate cu măsurile impuse de Comisia Europeană”.

Noua normă modifică și modul de acordare a despăgubirilor „aferente consecinței lipsei de folosinţă a vehiculelor, inclusiv pentru înlocuirea temporară a acestora”.


„Noua procedură este mai simplă şi mai clară şi vine în sprijinul tuturor părţilor implicate în procesul de despăgubire şi de reparaţie şi, în principal, al păgubitului”, susține ASF.

Autoritatea reaminteşte că, în 2021, a fost eliminată obligativitatea de a deţine poliţa RCA în format fizic, fiind suficientă prezentarea acesteia în format electronic, în eventualitatea unui control.

***

Articole recomandate:

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: