Recepție sub semnul întrebării a lotului 3 al autostrăzii Sebeș - Turda - CursDeGuvernare.ro
miercuri

27 octombrie, 2021

Recepție sub semnul întrebării a lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda

9 ianuarie, 2018

Ceață pe lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda

Recepția lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, care are 12,5 kilometri şi se întinde de la Aiud la Decea, ar putea fi amânată după ce o inspecție a CNAIR a constatat marți că ”elementele pentru siguranţa rutieră nu sunt întrunite”.

Oficialii companiei cred că acest tronson ar putea fi deschis circulației în martie, dacă ”constructorul înțelege că nu poate face rabat de la calitate în România”.

Pe de altă parte, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură acuzau încă de anul trecut Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere de faptul că a ajuns în situaţia de ”a căuta not în papură” constructorului lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda pentru a nu realiza recepţia lucrărilor.


Cert este că, în acest moment, ”darea în folosință” a celor 12,5 km de autostradă nu ajută pe nimeni, celelalte loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda având în prezent, potrivit datelor oficiale, un grad de finalizare de 39,5% (lotul 1), 44% (lotul 2) și 94% (lotul 4).

Varianta oficială a CNAIR

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, marţi, presei, după inspecţia programată pentru recepţionarea lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda:

”Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut, ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe, pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi împreună cu presa, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte am văzut, există aceste neconformităţi, se va întruni comisia în după-amiaza aceasta, va studia inclusiv documentele şi în funcţie de ce se va stabili se va decide dacă se acordă sau nu recepţia”.

Constructorului, spune Alin Șerbănescu, i s-a pus în vedere să remedieze deficienţele constatate încă de anul trecut.


”Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”, a precizat Alin Şerbănescu.

Întrebat de jurnalişti dacă s-ar putea circula în siguranţă, el a răspuns:

”Deocamdată să spunem că nu ne antepronunţăm, dar elementele pentru siguranţa rutieră considerăm că nu sunt întrunite în ceea ce priveşte partea de drum. Până în maxim luna martie, ca să dau aşa un termen realist, se va putea circula, în condiţiile în care constructorul înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România, în condiţiile în care nu cerem altceva sau alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Constructorul lotului 3 este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016.

Lucrările la acest lot au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie 2014, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Constructorul a avut un nou termen de finalizare- noiembrie 2017, iar termenul actualizat era ianuarie 2018.

Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Valoarea lucrărilor la celelalte loturi, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul 1, 549.332.393 de lei pentru lotul 2 și 470.004.894 de lei pentru lotul 4.

Toate loturile sunt finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi bugetul de stat – 15%.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr