fbpx

La obiect

Spitalul Piatra Neamț – doar una dintre bombele cu ceas din Sănătate

Un număr de 10 pacienți intubați au murit și șapte persoane au fost rănite în incendiul produs la secția Anestezie Terapie Intensivă (ATI) a Spitalului… Mai mult

15.11.2020

Analiză

Observații pe scăderea cu 5,1% a PIB pe primele 3 trimestre

Produsul Intern Brut pe al treilea trimestru din 2020 a consemnat o scădere de -6% atât în termeni reali cât și pe seria ajustată sezonier… Mai mult

15.11.2020

Europa

Comisia Europeană: În România există riscul ca școala online să agraveze inegalitățile deja accentuate. Observațiile de țară

“Există riscul ca din cauza trecerii la învățarea la distanță să se agraveze inegalitățile deja accentuate”, avertizează Comisia Europeană, în Monitorul educației și formării profesionale… Mai mult

12.11.2020

La obiect

GFK: România, statul UE cel mai lovit de pandemie în puterea de cumpărare. Disparitățile regionale

România a fost cel mai afectat stat de pandemie din UE la nivelul puterii de cumpărare a consumatorilor, potrivit unui studiu publicat la nivel european… Mai mult

11.11.2020

Proiect RCA / Tarife reduse cu 50% pentru șoferii fără daune în 8 ani, tarif dublu la două daune pe an

de Adrian N Ionescu 5.7.2017

Asigurările auto obligatorii (RCA) urmează să fie încheiate după sistemul bonus-malus, format din categoria de bază, 8 clase de bonus, prin care ar trebui să se încurajeze conduita preventivă pe şosele a şoferilor şi 8 clase de malus, prin care vor fi penalizaţi „asiguraţii cu risc ridicat”, potrivit proiectului de Normă publicat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Proiectul este supus dezbaterii publice până în 17 iulie, iar  ASF  va organiza o sesiune pentru participanții interesați, vineri, la sediul Camerei de Comerţ şi industrie a României.

Diferenţele dintre tarifele pentru şoferii riscanţi şi cei prudenţi au fost crescute, după ce penalizarea maximă a fost majorată până la 100% faţă de 32% în prezent. De asemeni, reducerea maximă a tarifului ar putea ajunge la 50%, faţă de cea actuală de 32%.

Astfel, un șofer va plăti un preț dublu față de cel standard (clasa de malus M8), dacă a înregistrat două daune plătite într-un an, indiferent de valoare, pe perioada de valabilitate a poliței RCA anterioare.

Pe de altă parte, șoferii care reuşesc să se claseze în cea mai bună clasă de bonus (B8) va plăti un tarif la jumătate față de cel standard, după ce va fi condus aceeași mașină timp de 4 ani fără daune.

Iată care lista coeficienţilor aferenţi diferitelor clasel de bonus / malus:

Proiectul Normei RCA prevede și două metode noi de reducere a tarifelor:

  • folosirea aparatelor electronice care urmăresc comportamentul în trafic
  • participarea la cursuri de condus preventiv, dacă și gradul de ris scade.

Noțiuni noi

Noua normă RCA introduce noi cinci noțiuni / obligații, astfel:

  • tariful de referință tariful orientativ, calculat semestrial „de către o societate cu expertiză recunoscută în domeniu, contractată de către ASF. Tariful urmează a fi publicat de către Autoritate.
  • „asigurat cu risc ridicat” – persoana care cel puțin trei asigurători RCA ofertează un tarif de prima de „N” ori mai mare decât tariful de referință, pe baza încadrării în clasele de risc. Factorul ,,N” este stabilit de către Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR), cu aprobarea ASF.
  • Asigurătorii RCA și intermediarii de asigurări au obligația să informeze asigurații/contractanții cu privire la încetarea contractului RCA și la posibilitatea de reînnoire a acestuia cu 30 zile înainte de încetare. Modalitatea de reînnoire a contractului RCA se stabilește prin reglementari ale ASF.
  • Menționarea în cuprinsul legii a principiului de acordare a despăgubirii pe baza acoperirii costurilor de readucere a vehiculului la starea dinaintea evenimentului asigurat.
  • Stabilirea despăgubirii pe baza costurilor de reparație ale vehiculelor, valoarea de reparație fiind reglementată prin lege ca fiind cea stabilită prin utilizarea sistemelor specializate de evaluare sau prin documente emise în condițiile legii în care unitatea reparatoare auto îşi poate utiliza propria valoare a orei de manoperă afişată.

Mai precis:

Norma caută să clarifice decontarea directă a daunelor, prin care reparația este plătită de către asigurătorul RCA al șoferului păgubit, ca și alocarea asiguraților cu risc ridicat, în anumite condiţii.

După ce reparația este plătită direct de către asigurătorul RCA al șoferului păgubit, firma de asigurare își va recupera prejudiciul de la asigurătorul șoferului vinovat. Metoda nu este obligatorie, dar firmele de asigurare sunt obligate să o ofere clienților și să o includă ca o clauză suplimentară la contractul RCA. Asiguratul va plăti, însă, un supliment de primă de asigurare, verificat de specialiștii avizați de ASF.

Tratamentul special acordat clienților cu risc ridicat este aplicat pentru prima dată în România, dar la noi asigurătorii nu pot respinge pe șoferii care ar fi prea riscanți.

Detaliile despre modul cum se va stabili tarifele pentru aceștia vor fi precizate de BAAR, prin calculul factorului „N”, știut fiind că tariful stabilit va fi mai mic decât ofertele asigurătorilor.

„Asiguratul sau potențialul asigurat poate beneficia de alocarea către un asigurător RCA pe teritoriul României în situația în care a primit trei oferte a căror primă de asigurare anualizată este de „N” ori mai mare decât tariful de referință publicat de către ASF”, spune proiectul citat.

Proiectul Normei ASF privind RCA poate fi consultat AICI – LINK

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 5.7.2017

Lăsați un comentariu


Europa

The Guardian: Românce, victime tăcute ale exploatării sexuale în Marea Britanie

Iulian Soare

Poliţia britanică a descoperit opt românce – care purtau ”scuturi faciale” şi măşti – într-o descindere într-un bordel în sud-estul Angliei, pe ai cărui pereţi… Mai mult

Stiri

Reuniunea miniştrilor afacerilor externe din statele NATO: Agenda

Vladimir Ionescu

Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, participă marţi şi miercuri la reuniunea miniştrilor afacerilor externe din statele membre NATO, care se va desfăşura în regim de… Mai mult

Stiri

Industria Chinei a revenit la nivelurile dinaintea pandemiei

Raluca Florescu

Activitatea industrială din China s-a situat în noiembrie la cel mai ridicat nivel din ultimii 3 ani, iar creșterea sectorului serviciilor a atins de asemenea… Mai mult

Europa

Prima solicitare de autorizare a unui vaccin anti-Covid: Moderna cere SUA și UE avizarea în regim de urgență

Iulian Soare

Compania americană Moderna a anunțat că a finalizat dosarul privind eficiența și siguranța vaccinului anti-Covid și că depune luni, la autoritățile de profil din UE… Mai mult

Stiri

România – excedent de producție energetică de peste 11%, mai ales din resurse eoliene

Adrian N Ionescu

Excedentul de capacitate de producție de energie electrică era, luni la ora 15.32, de peste 1000 de MW de energie electrică, și se datora producției… Mai mult

Stiri

Transportatorii vaccinurilor anti-Covid cer regim special de trafic pentru distribuție

Vladimir Ionescu

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunță că industria de transport rutier și logistică din România este pregătită pentru distribuirea vaccinului Anti-Covid 19… Mai mult

Stiri

Recep Tayyip Erdogan le cere musulmanilor unitate în fața “atacurilor împotriva valorilor islamice”

Iulian Soare

„În faţa atacurilor îndreptate asupra celor mai sacre valori ale  noastre, este datoria noastră să lăsăm deoparte diferenţele şi să ne unim forţele în numele… Mai mult