marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

20 noiembrie, 2018

Cele 35 de bănci din România au obţinut un profit net cumulat de peste 5,87 miliarde de lei, în primele nouă luni ale acestui an, în creştere cu 42% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).

Doar OMV Petrom (SNP) a înregistrat o creștere de profit net (+44%) comparabilă cu cea medie a băncilor, dar ca urmare a scumpirii petrolului.

Cele mai mari creșteri de profit le-au înregistrat Reiffeisen Bank (+92%) și BCR (+81%), avansurile profitului sistemului bancar rezultând mai ales din creșterea substanțială a dobânzilor.


Cele mai mari șase bănci concentrează 82% (4,83 mld. lei) din profitul net total al băncilor.

Totodată, doar Romgaz (SNG), OMV Petrom și Electrica pot rivaliza cu băncile la mărimea profitului, atâta doar că în cazul companiilor cu capital majoritar de stat, profitul se duce aproape integral pe dividendele reclamate de deficitul bugetar al guvernului.

(Citiți și: Impozitarea trecutului / Profiturile Romgaz și Transgaz scad – Statul le cere dividende tot mai mari din anii anteriori)

În economia reală s-au înregistrat și scăderi ale profitului față de primele 9 luni din 2018, cele ale Romgaz fiind rezultatul mai ales al unor decizii administrative ale statului (ex: scăderea tarifului de înmagazinare), în condițiile în care prețul gazelor naturale a crescut.


Alro (ALR) şi-a văzut redus profitul cu 13% deşi cifra de afaceri a crescut. Scăderea este pusă pe seama unor cheltuieli de modernizare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

DIGi Communications (DIGI) a înregistrat o scădere majoră a profitului (-57%) ca urmare a cheltuielilor de investiţii (fluxuri de trezorerie nete negative de 341 mil. euro), dar şi a cheltuielilor cu dobânzile (26,8 mil. euro), potrivit raportului companiei trimis la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: