joi

18 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

10 octombrie, 2013

Termenul limită pentru plata celor 170 de milioane care mai trebuie dați pentru CFR Marfă rămâne 14 octombrie, a anunțat joi ministrul Transporturilor, în timp ce Gruia Stoica (foto), patronul GFR, amenință că va da statul în judecată, dacă autoritățile anunță pe 14 octombrie eșuarea privatizării.

Termenul pentru plata de către cumpărător a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie, dată după care Ministerul Transporturilor va anunţa cum va fi finalizată procedura de privatizare, a declarat ministrul de resort, Ramona Mănescu (foto), potrivit MEDIAFAX.

Ministrul a arătat totodată că proiectul de hotărâre prin care termenul de finalizare a privatizării era prelungit a fost promovat de către secretarul de stat Cristian Ghibu, dar nu s-a aflat pe agenda şedinţei de miercuri a Guvernului astfel că „nu a putut fi promovat”.


„Nu există nicio acţiune în instanţă, suntem în termenii contractului, cum a fost şi până acum”, a adăugat Ramona Mănescu.

Pe de altă parte, omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a declarat miercuri seară, pentru AGERPRES, că dacă luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunţa că procesul de privatizare a eşuat, GFR va acţiona în instanţă statul român.

‘Mă voi consulta cu avocaţii şi ne vom îndrepta (în instanţă, n.red.) să ne recuperăm pierderile. Ce vină am eu că vânzătorul nu a corelat Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare”, a explicat Gruia Stoica.

Omul de afaceri susține că în contractul de privatizare a CFR Marfă nu există niciun termen concret privind plata întregii sume de bani şi finalizarea tranzacţiei, ci doar precizarea că acest lucru trebuie să se întâmple după avizul Consiliului Concurenţei.


”Conform contractului de privatizare a CFR Marfă pe care l-am semnat, eu trebuie să plătesc banii după avizul Consiliului Concurenţei. Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare în ceea ce priveşte finalizarea tranzacţiei. Nu ştiu de ce a apărut termenul de 60 de zile în Hotărârea de Guvern. Vânzătorul (Ministerul Transporturilor – n.r.) ar fi trebuit să coreleze Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare”, a precizat Gruia Stoica.

Acesta a mai declarat că nu a existat până acum nicio tranzacţie în România sau în Uniunea Europeană unde cumpărătorul a achitat banii înainte de avizul autorităţii de concurenţă.

‘Legislaţia europeană spune clar: nu se face niciun transfer fără avizul Consiliului Concurenţei, abia atunci facem şi plata. Nu s-a întâmplat niciodată în istoria României sau a Uniunii Europene să se plătească banii fără avizul Concurenţei. Eu am banii, dar pentru a-i plăti, trebuie ca vânzătorul să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale. Ce să fac, să pun acum 200 de milioane de euro şi, dacă peste cinci luni Consiliul Concurenţei dă aviz negativ, cine plăteşte comisioanele la bănci?’, a mai spus Gruia Stoica.

”Dacă nu se va prelungi termenul, luni tranzacţia va pica. Eu acum stau, aştept şi mă uit să văd până unde ne putem juca. Dacă vă uitaţi în istoria AVAS (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, n.r), o să vedeţi că aceasta n-ar fi prima prelungire, ci s-au dat ‘n’ prelungiri. Nu ar fi o prelungire pentru mine, ci pentru CFR Marfă”, a adăugat omul de afaceri Gruia Stoica.

Grup Feroviar Român S.A., societate a Grupului Grampet, a notificat Consiliului Concurenţei marți 24 septembrie a.c, dar documentația nu era completă.

Decizia Consiliului Cponcurenței poate veni într-un interval de cel mult cinci luni de la depunerea notificării, cu documentația completă, dar asta nu întârzie termenul de plată pentru CFR, declara președintele Consiliului, Bogdan Chirițoiu.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind această tranzacţie.

CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul ei competitor.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: