Chestiunea

Ce vinde și ce cumpără România: Competitivitatea generală și produsele producătoare de deficit

Datele finale publicate de INS arată că România a ajuns în 2018 la un deficit comercial de 7,5% din PIB, valoare foarte mare atât în… Mai mult

04.11.2019

Analiză

Ponderea taxării în PIB. Și două ”mici” mari probleme

Potrivit datelor publicate de Eurostat, România s-a situat anul trecut penultima în UE în ceea ce privește ponderea în PIB a taxelor colectate, cu doar… Mai mult

03.11.2019

Analiză

Rețetă: Cum îți majorezi deficitul de 5 ori în 3 ani fără să construiești nimic de anvergură

Deficitul bugetului general consolidat pe primele nouă luni din 2019 a crescut cu peste 11 miliarde de lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut… Mai mult

31.10.2019

La obiect

Comisia Europeană funcționează de la 1 noiembrie în ”mod avarie”

Ziua de 1 noiembrie ar fi trebuit să marcheze un nou început pentru Uniunea Europeană: o nouă Comisie urma să își înceapă mandatul, într-o Uniune… Mai mult

31.10.2019

Cronicile

Privatizarea CFR Marfă / Ramona Mănescu: Nu prelungim peste data de 14 octombrie. Gruia Stoica: Ne îndreptăm spre Instanță

de Sorin Negoiţă 10.10.2013

Termenul limită pentru plata celor 170 de milioane care mai trebuie dați pentru CFR Marfă rămâne 14 octombrie, a anunțat joi ministrul Transporturilor, în timp ce Gruia Stoica (foto), patronul GFR, amenință că va da statul în judecată, dacă autoritățile anunță pe 14 octombrie eșuarea privatizării.

Termenul pentru plata de către cumpărător a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie, dată după care Ministerul Transporturilor va anunţa cum va fi finalizată procedura de privatizare, a declarat ministrul de resort, Ramona Mănescu (foto), potrivit MEDIAFAX.

Ministrul a arătat totodată că proiectul de hotărâre prin care termenul de finalizare a privatizării era prelungit a fost promovat de către secretarul de stat Cristian Ghibu, dar nu s-a aflat pe agenda şedinţei de miercuri a Guvernului astfel că “nu a putut fi promovat”.

“Nu există nicio acţiune în instanţă, suntem în termenii contractului, cum a fost şi până acum”, a adăugat Ramona Mănescu.

Pe de altă parte, omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a declarat miercuri seară, pentru AGERPRES, că dacă luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunţa că procesul de privatizare a eşuat, GFR va acţiona în instanţă statul român.

‘Mă voi consulta cu avocaţii şi ne vom îndrepta (în instanţă, n.red.) să ne recuperăm pierderile. Ce vină am eu că vânzătorul nu a corelat Hotărârea de guvern cu contractul de privatizare”, a explicat Gruia Stoica.

Omul de afaceri susține că în contractul de privatizare a CFR Marfă nu există niciun termen concret privind plata întregii sume de bani şi finalizarea tranzacţiei, ci doar precizarea că acest lucru trebuie să se întâmple după avizul Consiliului Concurenţei.

”Conform contractului de privatizare a CFR Marfă pe care l-am semnat, eu trebuie să plătesc banii după avizul Consiliului Concurenţei. Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare în ceea ce priveşte finalizarea tranzacţiei. Nu ştiu de ce a apărut termenul de 60 de zile în Hotărârea de Guvern. Vânzătorul (Ministerul Transporturilor – n.r.) ar fi trebuit să coreleze Hotărârea de guvern cu contractul de privatizare”, a precizat Gruia Stoica.

Acesta a mai declarat că nu a existat până acum nicio tranzacţie în România sau în Uniunea Europeană unde cumpărătorul a achitat banii înainte de avizul autorităţii de concurenţă.

‘Legislaţia europeană spune clar: nu se face niciun transfer fără avizul Consiliului Concurenţei, abia atunci facem şi plata. Nu s-a întâmplat niciodată în istoria României sau a Uniunii Europene să se plătească banii fără avizul Concurenţei. Eu am banii, dar pentru a-i plăti, trebuie ca vânzătorul să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale. Ce să fac, să pun acum 200 de milioane de euro şi, dacă peste cinci luni Consiliul Concurenţei dă aviz negativ, cine plăteşte comisioanele la bănci?’, a mai spus Gruia Stoica.

”Dacă nu se va prelungi termenul, luni tranzacţia va pica. Eu acum stau, aştept şi mă uit să văd până unde ne putem juca. Dacă vă uitaţi în istoria AVAS (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, n.r), o să vedeţi că aceasta n-ar fi prima prelungire, ci s-au dat ‘n’ prelungiri. Nu ar fi o prelungire pentru mine, ci pentru CFR Marfă”, a adăugat omul de afaceri Gruia Stoica.

Grup Feroviar Român S.A., societate a Grupului Grampet, a notificat Consiliului Concurenţei marți 24 septembrie a.c, dar documentația nu era completă.

Decizia Consiliului Cponcurenței poate veni într-un interval de cel mult cinci luni de la depunerea notificării, cu documentația completă, dar asta nu întârzie termenul de plată pentru CFR, declara președintele Consiliului, Bogdan Chirițoiu.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind această tranzacţie.

CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul ei competitor.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 10.10.2013

Lăsați un comentariu


Digital

Raport Bitdefender – Record istoric al amenințărilor informatice: 1 miliard în 2019

Vladimir Ionescu

Potrivit unui raport dat publicității miercuri, specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender estimează că numărul total al amenințărilor informatice va depăși în premieră în… Mai mult

Stiri

Ce taxe plătesc producătorii și importatorii de echipamente electrice și electronice din 2020?

Adrian Teampau

Producătorii și importatorii care pun pe piața din România echipamente electrice și electronice trebuie să plătească începând din 2020 o taxă de 4 lei/kg sau… Mai mult

Europa

Polonia cere UE închiderea paradisurilor fiscale: Uniunea pierde anual 150 de mld de euro

Iulian Soare

Premierul polonez Mateusz Morawiecki (foto) a cerut marţi Bruxelles-ului să suprime paradisurile fiscale, care privează Uniunea de aproximativ 150 de miliarde de euro în fiecare… Mai mult

Europa

Vânzarea „pe bucăți” a firmei Thomas Cook: 106 agenții de turism vor fi preluate de Karstadt Kaufhof

Adrian N Ionescu

Retailerul german Galeria Karstadt Kaufhof a acceptat să preia 106 oficii de turism şi platforma germană online a touroperatorului Thomas Cook, aflat în faliment. Tranzacţia… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis: Fără mine, statul de drept în România s-ar fi rupt

Vladimir Ionescu

PNL și președintele Klaus Iohannis au încercat să suplinească lipsa unei dezbateri între cei doi candidați rămași în cursă la alegerile prezidențiale printr-o întâlnire cu… Mai mult

Stiri

Gigi Becali – urmărit penal din nou de DNA, alături de nepotul său: spălare de bani după supraevaluarea cu 184 de milioane a unui teren

Vladimir Ionescu

Gigi Becali şi nepotul său Vasile Geambazi sunt urmăriţi penal de DNA pentru spălarea banilor, fapte care ar fi fost comise în perioada 2014 –… Mai mult

Stiri

Romania plătește în avans sistemele Patriot cu banii necheltuiți în alte programe de înzestrare

Vladimir Ionescu

Ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, a declarat, marți, la Deveselu, că sistemul Patriot va fi plătit în avans, cu fonduri neutilizate în alte programe de înzestrare.… Mai mult