sâmbătă

3 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

26 iulie, 2013

Președintele Traian Băsescu i-a cerut, vineri, premierului Victor Ponta să-și asume răspunderea pentru privatizarea CFR Marfă, fără să aștepte un aviz din partea CSAT, însă Guvernul a avertizat că CFR Marfă nu se va mai privatiza și va intra în restructurare, cu manager privat, în lipsa avizului semnat de șeful statului.

Schimbul de replici de vineri s-a făcut prin intermediul unor scrisoari semnate de purtătorii de cuvânt ai celor două palate.

”Ministrul interimar al Transporturilor și prim-ministru al Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta, este invitat să-și asume responsabilitatea care decurge din funcțiile pe care le îndeplinește în derularea privatizării companiei CFR Marfă SA. Având în vedere că domnul prim-ministru Victor-Viorel Ponta consideră că procesul de privatizare a CFR Marfă SA desfășurat până în prezent este un succes, domnul președinte Traian Băsescu îl roagă pe domnul prim-ministru Victor-Viorel Ponta să depună toate eforturile necesare pentru ca această privatizare să nu se tranforme într-un nou eșec de tip «Oltchim» care a afectat grav și salariații și compania Oltchim și economia națională”, a transmis Palatul Cotroceni, într-un comunicat semnat de purtătorul de cuvânt al Președinției, Bogdan Oprea.


În context, președintele Băsescu i-a cerut premierului Ponta să precizeze în ce situații a mai avizat Consiliul Suprem de Apărare a Țării contracte de privatizare, după licitație.

„De la intrarea în vigoare a Legii nr. 415 din 27 iunie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării și până în prezent, CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitație, acest lucru neintrând în atribuțiile CSAT. Președintele României, domnul Traian Băsescu, îl invită pe ministrul interimar al Transporturilor și prim-ministru al Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta, să nominalizeze cele trei contracte de privatizare care, potrivit domniei sale, au primit avizul CSAT”, precizează Cotrocenii.

De partea cealaltă, Guvernul reia avertismentul că privatizarea CFR Marfă va fi anulată, iar compania va intra în restructurare, cu manager independent, dacă CSAT nu dă avizul cerut de Executiv.

”Guvernul României nu poate considera că această poziţie a fost exprimată astăzi, prin intermediul comunicatului transmis de Administraţia Prezidenţială, sub semnătura domnului Bogdan Oprea.


Guvernul României aşteaptă în continuare convocarea CSAT de către preşedintele României şi formularea unei poziţii cu privire la finalizarea negocierilor pentru privatizarea CFR Marfă.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului reaminteşte, totodată, faptul că neformularea unei poziţii a CSAT se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurea companiei CFR Marfă”, se arată în comunicatul Guvernului, semnat de Andrei Zaharescu, purtătorul de cuvânt al Palatului Victoria.

”Purtătorul de cuvânt al Guvernului României, Andrei Zaharescu, anunță că, până în prezent, CSAT a avizat de trei ori privatizarea CFR Marfă. „Cu sau fară competențe, CSAT a avizat de trei ori până acum privatizarea CFR Marfă. În 2011, 2012 și 2013 s-au dat avize ale CSAT în legatură cu aceasta privatizare”, îi mai răspunde gUvernul președintelui Băsescu.

Miercuri, în ședință, Guvernul a adoptat o hotărâre prin care se aprobă defibnitivarea privatizării CFR Marfă cu Grup Feroviar Român, câștigătorul licitației, însă Execiutivul a transmis proiectul de HG la Președinție, pentru un aviz în CSAT.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: