fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Problemele versiunii românești a legii muncii flexibile: NEînțelegeri Sindicate – Patronate – Guvern în chestiunea protecției angajaților. Cum procedează alte țări UE

Guvernul urmează să adopte în această săptămână reglementările pentru introducerea muncii flexibile, un proiect ce a generat nemulțumiri puternice din partea sindicatelor. Acestea reclamă că… Mai mult

06.07.2020

La obiect

Calculele relansării de 100 mld.E / Guvernul va putea finanța marele plan foarte simplu: respectând legea

România și-a bugetat, în ultimul deceniu, investiții de 98,9 miliarde de euro, nivel similar cu cel din planul de relansare anunțat miercuri de Guvernul Orban,… Mai mult

05.07.2020

La obiect

România a pierdut un milion de locuitori într-un deceniu

România a pierdut un milion de locuitori într-un deceniu, potrivit datelor comunicate de INS, corelate cu statistica oficială certificată de Eurostat din 2010 încoace. De… Mai mult

03.07.2020

La obiect

„Inflaţia industrială” a scăzut puternic. Atenție, însă, tendințe semnificative de creștere se mențin la bunuri de capital și bunuri de uz curent !

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu aproape șapte puncte procentuale pe parcursul ultimelor cinci luni, de la 4,72% în ianuarie 2020 până la… Mai mult

02.07.2020

Privatizarea CFR Marfă: GFR cere implicarea ministrului Transporturilor. Ramona Mănescu: Privatizarea este gestionată de secretarul de stat Ghibu

de Sorin Negoiţă 13.10.2013

Grupul Feroviar Român (GFR) susţine într-un comunicat că, în acest moment, Comisia de privatizare a CFR Marfă invocă termenul de obţinere a avizului din partea Consiliului Concurenţei drept motiv pentru un anticipat eşec al tranzacţiei, pentru a ascunde faptul că nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi revin.

Din aceste motive, GFR cere desecretizarea contractului şi implicarea ministrului Ramona Mănescu în procesul de privatizare, pentru a se evita eşecul, “care în acest moment pare iminent”.

Implicarea ministrului

Pentru a se evita eşecul privatizării, “care în acest moment pare iminent”, GFR a trimis vineri, 11 octombrie, o cerere oficială prin care solicita „implicarea directă şi urgentă a ministrului, în vederea evitării unui eşec al privatizării CFR Marfă, care în acest moment pare iminent“.

Vineri, când s-au întâlnit cele două grupuri (Comisia de privatizare şi echipa GFR), ministrul Ramona Mănescu se afla într-o vizită de lucru la Constanţa.

“În calitate de cumpărător, Grup Feroviar Român, care şi-a îndeplinit până acum cu onestitate şi la termen toate obligaţiile care-i reveneau, consideră că atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credinţă, interesele şi eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanţă strategică pentru statul român. Cu toate acestea, GFR este în continuare dispus să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica împreună căile legale prin care poate fi evitat eşecul unei licitaţii care ar afecta negativ mediul economic şi ar descuraja investiţiile străine. Grup Feroviar Român contează pe susţinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situaţii”, se arată în comunicatul GFR.

Desecretizarea contractului

GFR îşi arată „întreaga disponibilitate de a face public conţinutul contractului de privatizare“ şi cere public Ministerului Transporturilor „renunţarea la clauza de confidenţialitate, pentru corecta şi completa informare a opiniei publice“.

Motivele eventualului eşecului, aşa cum sunt prezentate în comunicat

  • privatizarea nu se poate încheia fără respectarea condiţiilor, de către toate părţile
  • potrivit HG, nu poate exista finalizarea tranzacţiei fără realizarea condiţiilor suspensive
  • Comisia de Privatizare invocă termenul de obţinere a avizului din partea Consiliului Concurenţei drept motiv pentru un anticipat eşec al tranzacţiei, pentru a ascunde faptul că în mod flagrant nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi revin
  • modul în care membrii Comisiei de Privatizare au înţeles să-şi îndeplinească responsabilităţile este o dezamăgire pentru un investitor care a intrat în această licitaţie cu seriozitate şi profesionalism şi cu dorinţa de a investi într-o companie cheie pentru economia românească
  • atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credinţă, interesele şi eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanţă strategică pentru statul român

Condiţiile suspensive care cad în sarcina Vânzătorului

  • finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii ca urmare a operaţiunii de majorare de capital în baza conversiei;
  • obţinerea de către vânzător, după caz, de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii (băncile creditoare ale CFR Marfă, n red), a acordului acestora cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii prezentului contract, iar acordul astfel obţinut nu include condiţii mai oneroase pentru societate faţă de termenii aplicabili potrivit contractelor de finanţare la data semnării

Condiţiile suspensive aflate în sarcina Cumpărătorului

  • obţinerea de la Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii în conformitate cu dispoziţiile art. 46 din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente
  • creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător vânzătorului, reprezentând preţul de cumpărare.

Prelungirea contractului

Grup Feroviar Român a notificat Consiliul Concurenţei, care a admis notificarea, rezervându-şi dreptul, conform legii, să solicite informaţii şi date suplimentare, într-un interval de 20 de zile de la data notificării

„Precizăm cu această ocazie că GFR nu a solicitat niciodată vreo amânare a termenului de plată“, se spune în comunicatul GFR.

Ministrul aşteaptă de la secretarul de stat Ghibu detalii despre privatizare

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a cerut secretarului de stat Cristian Ghibu, preşedintele comisiei de privatizare a CFR Marfă, şi consultanţilor Deloitte şi Muşat şi Asociaţii să transmită luni un punct de vedere privind evoluţia, momentul şi paşii următori în această privatizare.

“Este datoria domnului Ghibu ca, împreună cu consultanţii, să gestioneze acest proces de privatizare în favoarea statului român, care l-a învestit cu această responsabilitate, încă din februarie 2013, atunci când a fost numit la conducerea comisiei de privatizare şi mai târziu în septembrie 2013, când a semnat contractul de privatizare cu câştigătorul licitaţiei. Încă de la debutul mandatului de ministru i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu să se concentreze pe ducerea la bun sfârşit a procesului de privatizare”, a declarat Ramona Mănescu, într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.

Victor Ponta: După ce preşedintele a dat ordin să fie luaţi toţi de DNA, funcţionarii sunt foarte temători

Atitudinea ministrului Transportului, care se fereşte să se implice direct în privatizare, şi a altor funcţionari care fac parte din Comitetul de privatizare, a fost explicată de premierul Ponta ca un efect al “ordinului dat de preşedinte”:

“În mod sigur, doamna ministru şi cu cei din comisia de privatizare o să anunţe mâine (lun, n red) exact ce măsuri au de luat. Acuma însă, ştiţi şi dumneavoastră, după ce preşedintele a dat ordin să fie luaţi toţi de DNA, funcţionarii, pe bună dreptate, sunt foarte temători”, a spus Victor Ponta.

Purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei: Cei care ştiu că au respectat legea nu au de ce să se teamă

În replică la declaraţia premierului, Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al şefului statului, a remis presei o declaraţie:

în care spune că “niciun funcţionar al statului român, niciun membru al Guvernului şi nici chiar prim-ministrul Guvernului României nu trebuie să se teamă de justiţie dacă ştiu că au respectat legea”.

“Dacă, însă, vreun funcţionar, vreun membru al Guvernului sau chiar domnul prim-ministru însuşi a încălcat legea, atunci au toate motivele să fie temători. Domnul prim-ministru Victor-Viorel Ponta trebuie să înţeleagă că funcţionarii şi înalţii funcţionari, fie că vorbim chiar şi despre prim-ministrul Guvernului României, nu se bucură de protecţie în faţa instituţiilor statului atunci când încalcă rigorile legilor şi condiţiile de privatizare a unor mari companii”, spune Bogdan Oprea, în comunicat.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.10.2013

Lăsați un comentariu


Europa

Frontex: Balcanii de Vest au devenit în iunie cea mai activă rută de intrare în Europa a imigranților ilegali

Mariana Bechir

Balcanii de Vest au devenit în luna iunie cea mai activă rută de intrare ilegală în Europa, anunță Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și… Mai mult

Stiri

Beijing sancționează oficiali americani pentru ”amestec în treburile interne” ale Chinei

Razvan Diaconu

China a anunțat impunerea de sancțiuni asupra unor politicieni ai Partidului Republican american după ce Washingtonul a anunțat măsuri împotriva oficialilor chinezi acuzați de abuzuri… Mai mult

Stiri

România ar putea deveni un magnet pentru investiţii în zona de producţie – raport referitor la relocările europene din China

Vladimir Ionescu

Specialiştii vorbesc despre o relocare a unor capacităţi de producţie importante din Asia, în contextul modificării relației UE – China și al pandemiei Covid-19, iar… Mai mult

Stiri

Ministrul Educației: Șanse mici ca noul an școlar să înceapă în regim normal. Variantele posibile din septembrie

Vladimir Ionescu

Sunt șanse mici ca școala să înceapă în regim normal din toamnă, a declarat luni ministrul Educației, Monica Anisie. Autoritățile au stabilit pentru septembrie mai… Mai mult

Stiri

PSD blochează votul pe Legea carantinei

Vladimir Ionescu

Președintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu, a anunțat luni, după ședința CExN că legea carantineri nu va fi votată în Senat până nu vor veni… Mai mult

Europa

China accelerează implementarea 5G anunțând investiții record în tehnologia viitorului, în timp ce SUA și Europa luptă cu Covid-19,

Iulian Soare

În vreme ce atenția globală pare a fi absorbită aproape integral de criza coronavirus, Beijing-ul se concentrează la punerea în aplicare a unei politici care… Mai mult

Europa

Ungaria, încă un pas pe piața regională de energie – MVM cumpără operațiunile E.ON din Cehia

Iulian Soare

Grupul german de utilităţi E.ON a anunţat vânzarea operaţiunilor de retail în domeniul electricităţii şi gazelor naturale din Cehia către compania energetică de stat MVM… Mai mult