METROREX SA nu va putea să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finanţare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Filaret.
Aceasta este, potrivit News.ro, concluzia unui raport al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor.
Metrorex a uitat să actualizeze Studiul de fezabilitate al proiectului din București
Corpul de Control al Ministerului Transporturilor afirmă că, pentru a putea beneficia de finanțarea aprobată prin PNRR, METROREX trebuie să actualizeze Studiul de fezabilitate pentru construcţia Magistralei M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.
În aceste condiții, scrie în raport, va fi practic imposibil ca METROREX SA să respecte calendarul pentru atingerea jaloanelor prevăzute de programul de finanţare. Potrivit jaloanelor asumate prin PNRR, până în trimestrul lV din 2022 trebuie să fie semnate contracte pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitaţii publice şi prin obţinerea autorizaţiilor necesare.
Echipa de control a Ministerului Transporturilor a constatat că METROREX SA a beneficiat de finanţarea necesară pentru a avea un proiect ”matur” ce poate fi finanţat pentru implementare.
Licitația proiectului din Cluj-Napoca este suspendată temporar
În PNRR sunt aprobate 2 proiecte de metrou, cel din București (600 milioane euro) și unul în Cluj-Napoca (2 miliarde euro).
În prezent, licitația publică pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca este suspendată temporar. Decizia de suspendare a fost anunțată de primarul Emil Boc pe 22 august.
Motivul suspendării: mai multe companii care ar fi dorit să participe la licitație au anunțat primăria că nu vor participa din cauza faptului că prețurile lucrărilor – aprobate anul trecut – nu țin cont de scumpirile la materialele de construcție.
Soluția convenită cu Ministerul Transporturilor este ca guvernul să aprobe noi indicatori de preț.
Nu este clar în ce măsură Comisia va aproba modificarea indicatorilor de preț.
Proiectul din Cluj-Napoca vizeză construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran.
***