Dacia Spring, primul autoturism complet electric al brandului deținut de Grupul Renault, ar putea fi scos pe piața franceză pentru precomenzi din 20 martie și din iunie pentru toată lumea (cu livrare în septembrie), potrivit mai multor publicații franceze.
Prețurile vehiculate de presa franceză variază între 16.990 euro – varianta Confort și 18.490 – varianta Confort Plus. Bonusul ecologic acordat de statul francez ar putea reduce prețul de achiziție până la 12.400 de euro.
Lansarea oficială a Dacia Spring este prevăzută pentru această lună, iar AutoPlus chiar a dat întâlnire cititorilor săi joi, 11 martie, pentru a afla toate prețurile oficiale. Datele vehiculate și de L’Automobile Magazine sau Caradisiac au pornit de la postări pe formul Worldscoop, unde data este amânată pentru 17 martie.
Dacia pe piața electricelor
„După ce a lansat a treia generație de Sandero și în așteptarea Bigster (urmașul Duster), contructorul român de automobile va lansa primul său 100% electric”, spune AutoPlus.
Totuși, primele Dacia Spring vor fi fabricate în China, ca și „verișoara” Renault K-ZE, amintește L’argus.
(Citiți și: „Dacia Spring – fabricată în China: decizia nemulțumește sindicatele Renault”)
Deocamdată Uzina Dacia de lângă Pitești nici nu este luată în calcul pentru producția Dacia Srping și nici nu va fi mai devreme de 2022-2023, potrivit unei declarații de astă toamnă a liderului Sindicatului Autromobile Dacia, Iordache.
Cu bateria sa de 26.8 kWh, Dacia Spring promite o autonomie de 225 km (în standard WLTP), ceva mai mult decât Reanult Twingo Electric, dar mai puțin decât trioul grupului Volkswagen: Seat Mii, Skoda Citigo și VW e-up!, care au o autonomie de 260 de kilometri datorită bateriei de 36,8 kWh.
Dacia Spring are și opțiunea reîncărcării rapide la curent continuu până la puterea de 30 kW (44 CP), ceea ce înseamnă o oră pentru a recupera 80% din putere.
Varianta Confort va avea un nivel minim de dotări, printre care climatizarea manuală. Varianta superioară, Comfort Plus, va avea printre altele display multimedia de 7 inci și vopsea metalizată.
Oficial, Dacia anunțase că va avea una sau maxim două versiuni de echipare pentru persoane fizice. Vor mai fi două variante de business, cea pentru car-sharing și cea cargo, aceasta din urmă cu locuri în față și un spațiu pentru bagaje mărit, prin îndepărtarea banchetei spate.
Dacia Spring are o lungime de numai 3,734 metri lungime, specifică clasei A (mini). Lățimea este de 1,622 metri și înălțimea de 1,516 metri.
Mașina are un ampatament de 2,423 metri, garda la sol de 150 mm, portbagaj cu un volum de 300 litri, extinsibil până la 600 litri, prin rabatarea scaunului.