Sindicatele de la Renault își exprimă nemulțumirea în legătură cu faptul că producătorul auto francez vrea să producă noul mini-SUV electric în China și să îl vândă apoi în Europa, o situație care ar putea deveni frecventă având în vedere câte companii au planuri similare, transmite Bloomberg.
Grupurile de muncitori atacă Renault pentru ”externalizarea” producției Dacia Spring – un crossover pe care producătorul auto îl promovează drept cel mai ieftin vehicul electric din Europa – la o fabrică din provincia Hubei, din China centrală. Muncitorii au fost informați cu privire la un plan de reducere a locurilor de muncă, pe care compania l-a anunțat chiar înainte de a obține ajutorul de stat în iunie pentru relansarea producției auto în Franța și Europa.
”Ne opunem cu tărie să construim Spring în China. Această inițiativă nu este în concordanță cu sprijinul primit de la guvern, pentru industria auto și pentru locurile de muncă din Franța”, a declarat Frank Daoust, purtător de cuvânt al sindicatului CFDT.
Reclamații de acest tip pot deveni mai frecvente, scrie Bloomberg, în condițiile în care alți producători auto planifică un val de exporturi similare, multe dintre ele vehicule electrice.
De exemplu: BMW AG a început recent producția modelului iX3 în Shenyang, iar Modelul 3 al Tesla Inc., va fi construit lângă Shanghai.
Mai multe mărci intenționează să relocheze producția întregii lor linii în China, inclusiv Daimler sau Volvo.