fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

„Inflaţia industrială” a scăzut puternic. Atenție, însă, tendințe semnificative de creștere se mențin la bunuri de capital și bunuri de uz curent !

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu aproape șapte puncte procentuale pe parcursul ultimelor cinci luni, de la 4,72% în ianuarie 2020 până la… Mai mult

02.07.2020

Chestiunea

Consiliul Fiscal European: Eliminați pragul de 60% din PIB datorii externe și investiți – Pactul de stabilitate european este suspendat

Conducerea Consiliului Fiscal European a recomandat pe data de 1 iulie ca UE să renunțe la pragul general de 60% din PIB ca nivel maxim… Mai mult

02.07.2020

La obiect

Relansarea: 8 miliarde de euro alocări pentru capitalizarea companiilor și creșterea competitivității

Planul Național de Investiții și Relansare Economică prevede măsuri de circa 8 miliarde de euro, potrivit calculelor cursdeguvernare.ro, pentru sprijinirea reluării activității companiilor, realizarea de… Mai mult

01.07.2020

Chestiunea

Planul de relansare economică a României – anunțat de guvern: 100 mld. în 10 ani – investiții masive în infrastructură și digitalizare, măsuri de stimulare a capitalului autohton și a competitivității, alinierea la noua revoluție tehnologică

Premierul Ludovic Orban lansează Planul național de investiții și de relansare economică, practic un program de guvernare cu acțiuni planificate până la orizontul anului 2030.… Mai mult

01.07.2020

Președinția: CSAT nu a luat vineri nicio hotărâre privind CFR Marfă

de Mihai Pavelescu 2.8.2013

Consiliul Suprem de Apărare a Țării nu a luat vineri nicio decizie privind privatizarea CFR Marfă, după ce în 5 mai adoptase o hotărâre înainte de derularea licitației pentru tranzacționarea pachetului majoritar de acțiuni al companiei feroviare, a precizat Administrația Prezidențială.

”Membrii CSAT au avut o discuţie constructivă legată de acest proces de privatizare având ca obiect continuarea procedurilor legale privind finalizarea procesului de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă” – S.A. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a avizat strategia de privatizare a CFR Marfă prin Hotărârea CSAT nr. 23/5.02.2013. Nu s-a emis o altă decizie CSAT”, se arată într-un comunicat emis de Palatul Cotroceni.

Administrația Prezidențială subliniază că ședința CSAT de vineri a fost convocată de președintele Băsescu ”ca urmare a solicitării Guvernului României trimisă Secretariatului CSAT joi, 1 august a.c., ora 17.05, de a introduce pe ordinea de zi a unei şedinţe CSAT subiectul Hotărârii de guvern nr. 526 din 24 iulie 2013 pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni între stat, prin Ministerul Transporturilor, în calitate de vânzător, şi Societatea Comercială Grup Feroviar Român S.A., în calitate de cumpărător, având ca obiect transferul dreptului de proprietate asupra unui pachet de acţiuni, reprezentând 51% din capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă” – S.A”.

De la ședință au lipsit premierul Victror Ponta, vicepreședinte al CSAT, și ministru interimar al Transporturilor, precum și ministrul Economiei, Varujan Vosganian.

Înlocuitorul premierului la ședință, viceprim-ministrul Gabriel Oprea, nu a avut drept de vot, Guvernul avertizând că astfel nu se va putea lua nicio decizie, întrucât hotărârile CSAT necesită votul unanim al membrilor prezenți, cu respectarea cvorumului.

”Guvernul României vede ca fiind o forţare decizia preşedintelui de a convoca ”de urgenţă” CSAT, cunoscut fiind faptul că hotărârile în cadrul Consiliului se iau cu unanimitate de voturi a celor prezenţi, în condiţiile îndeplinirii cvorumului, ceea ce nu ar fi posibil în cazul participării la şedinţă a cuiva fără drept de vot”, a precizat Guvernul, într-un comunicat emis vineri dimineața.

În hotărârea CSAT din mai se arată că Guvernul și Ministerul Transporturilor au reponsabilitatea pentru procedura de privatizare a CFR Marfă.

Anterior, Președinția a informat că premierul Victor Ponta este plecat din țară.

La reuniunea de la Cotroceni, condusă de Traian Băsescu, au participat viceprim-ministrul Gabriel Oprea, viceprim-ministrul și ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa, ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, ministrul Afacerilor Externe, Titus Corlăţean, ministrul Justiţiei, Robert-Marius Cazanciuc, directorul Serviciului Român de Informaţii, George Maior, directorul Serviciului de Informaţii Externe, Teodor Meleşcanu, şeful Statului Major General, general-locotenent Ştefan Dănilă, consilierul prezidenţial pentru securitate naţională, Iulian Fota, secretarul CSAT, generalul Ion Oprişor.

A mai participat, ca invitat, consilierul prezidenţial Claudiu-Constantin Dinu, şeful Departamentului Constituţional Legislativ.

Privatizarea CFR Marfă, în schimbul de replici Guvern-Președinție

Privatizarea CFR Marfă face obiectul unui schimb de replici între guvern și președintele Traian Băsescu.

Săptămâna trecută, Guvernul a adoptat o hotărâre privind îndeplinirea condițiilor de privatizare a CFR Marfă cu Grup Feroviar Român.

Guvernul a transmis, însă, la Cotroceni hotărârea, cerând ca președintele Băsescu să convoace CSAT în vederea unui aviz privind privatizarea CFR Marfă.

”Astăzi aprobăm hotărârea de guvern cu CFR Marfă, că văd că nu poate să doarmă adversarul nostru politic. Sigur că-mi asum răspunderea, n-am fugit niciodată de răspundere. Aprobăm hotărârea de guvern, o trimitem la CSAT spre aviz, că dacă preşedintele ştie ceva ce noi nu ştim, nu trebuie să ne lase să greşim, trebuie să spună”, declara atunci premierul Victor Ponta.

Decizia Guvernului de a cere un aviz al CSAT a venit după ce președintele Traian Băsescu a decis să amâne emiterea unui decret prezidențial privind propunerea PNL pentru postul de ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi.

Astfel, președintele l-a obligat pe premierul Ponta să rămână o lună și jumătate ministru interimar al Transporturilor, cerându-i prim-ministrului să-și asume finalizarea privatizării CFR Marfă.

”Dată fiind conjunctura de la Transporturi, singura soluţie corectă este ca ministrul interimar al Transporturilor, care cunoaşte şi public a apreciat procesul de privatizare la CFR Marfă, să rămână în funcţie măcar până la semnarea contractului, a contractului de privatizare”, a afirmat Traian Băsescu.

Băsescu a ridicat un semn de întrebare față de succesul privatizării, susținând că GFR caută credite bancare ”cu oarecare disperare”, pentru achitarea celor 200 de milioane de euro pentru CFR Marfă.

În replică, premierul Ponta i-a cerut șefului statului ca, în calitate de președinte al CSAT, să se exprime privind finalizarea privatizării.

“Evident, aşa cum a fost şi la momentul aprobării începerii demersurilor, mergem la CSAT, informăm. Dacă ştie preşedintele ceva ce noi nu ştim, dacă s-a uitat prin conturile firmelor, cred că în CSAT, într-un cadru legal, ne poate spune şi, sigur, mergem mai departe sau, dacă e ceva rău, ce noi nu ştim, sunt convins că nu ne va lăsa să perseverăm în greşeală”, a declarat Victor Ponta.

Președintele Băsescu a refuzat inițial să convoace CSAT, arătând că acest consiliu nu are în atribuții să dea avize asupra unor privatizări, după ce au fost efectuate licitațiile.

Joi, însă, președintele a anunțat convocarea CSAT pentru vineri.

Șeful statului a precizat că a convocat CSAT după ce joi Guvernul a solicitat un aviz al Consiliului privind finalizarea privatizării CFR Marfă. Tot începând joi, premierul Victor Ponta a plecat în concediu, lăsând conducerea Guvernului în sarcina vicepremierului Gabriel Oprea.

Președinția a precizat că Victor Ponta a plecat în străinătate.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 2.8.2013

Un raspuns

  1. Maria
    2.8.2013, 6:31 pm

    Fiind vorba de o companie strategica, importanta pentru siguranta nationala, CSAT trebuie sa exprime un punct de vedere in privinta privatizarii CFR Marfa. Daca Basescu stie ceva care ar impiedica privatizarea, atunci trebuia sa zica in sedinta de azi, sa nu mai tina doar pentru el. Problema e ca nu stie nimic, a vorbit doar ca sa mai bage niste bete in roate guvernului.

Lăsați un comentariu


Stiri

698 de cazuri de COVID-19 în ultimele 24 de ore – sâmbătă, 11 iulie, un nou record de la debutul pandemiei

Vladimir Ionescu

În ultimele 24 de ore au fost confirmate 698 de cazuri noi de COVID-19 în România, a anunțat sâmbătă Grupul de Comunicare strategică. Este cea… Mai mult

Stiri

Donald Trump a comutat pedeapsa cu închisoarea aplicată fostului său colaborator Roger Stone

Iulian Soare

Preşedintele american, Donald Trump, i-a comutat pedeapsa cu închisoarea prietenului său Roger Stone (foto), condamnat în februarie la 40 de luni de închisoare în cadrul… Mai mult

Europa

Tesla planifică 10.500 de angajări pentru viitoarea fabrică din Germania

Iulian Soare

Producătorul american Tesla se așteaptă să angajeze 10.500 de oameni care să lucreze în prima fabrică din Europa, care se află în construcție în apropiere… Mai mult

Stiri

Senatul a amânat votul pe proiectul legii privind carantina. Ludovic Orban: Sunt la capătul răbdării

Vladimir Ionescu

Senatorii au decis sâmbătă să amâne până luni lucrările comisiei care discută proiectul legii carantinei și izolării în ciuda faptului că procedura acceptată pentru dezbatere… Mai mult

Europa

Bulgaria și Croația au fost acceptate în ERM 2, anticamera zonei euro

Iulian Soare

Bulgaria și Croația au fost primite în anticamera zonei euro. Banca Centrală Europeană a anunțat că cele două țări candidate au fost acceptate în Mecanismul… Mai mult

Stiri

Alina Bica și Ioan Bene, reținuți de poliție în Italia

Vladimir Ionescu

Alina Bica, fosta șefă a DIICOT, urmărită internațional cu mandat european pentru infracțiunea de favorizarea infactorilor, și Ioan Bene, de asemenea condamnat în România și… Mai mult

Stiri

Provocare Turcia-Occident: Ankara a anulat statutul de muzeu al Sf. Sofia – Erdogan anunță transformarea în moschee

Razvan Diaconu

Cea mai înaltă instanță administrativă din Turcia a decis vineri anularea decretului din 1934 care a acordat celebrei catedrale Sfânta Sofia din Istambul (devenită moschee… Mai mult